חשש כי יותר מ-100 חוקרי HIV/איידס מובילים היו במטוס המלזי שהתרסק

חקר ה-HIV/איידס ספג מכה קשה על רקע דיווחים לפיהם ייתכן כי עד 108 חוקרים ויועצים מובילים בתחום היו על סיפור מטוס “מלזיה איירלינס” שהתרסק שלשום.

בעוד מוות של כל בן אדם בהתרסקות כזו הוא טרגדיה למשפחתו ומקורביו, במקרה הזה מדובר בטרגדיה כפולה בהתחשב באובדן הידע ומומחיות יקרה בנוגע לבעיה בריאותית גלובלית.

מטוס הבואינג 777, שהמריא משדה התעופה סכיפהול באמסטרדם, היה בדרכו לקואלה למפור כאשר התרסק בגבול אוקראינה-רוסיה, ועל סיפונו 298 נוסעים. על פי הממשל האמריקני וממשלת אוסטרליה, הגורם להתרסקות הוא טיל קרקע-אוויר. לא היו ניצולים.

ראו גם: יורטה שיחה קולית בין המורדים הפרו רוסיים בעקבות הפלת המטוס המלזי

על סיפון טיסה MH17 היו מומחים רבים בדרכם לכנס AIDS 2014 שאמורה להתחיל במלבורן בראשון. יותר מ-100 מוזמנים היו אמורים להיות על הטיסה הזו, אך טרם ניתן אישור רשמי לזהות הנוסעים במטוס בזמן ההתרסקות. עם זאת, ידוע כי בין הנוסעים בטיסה שהתרסקה היה הנשיא לשעבר של אגודת האיידס הבינלאומית והחוקר המוביל יופ לאנג. שותפתו של לאנג וחברת מועצת ArtAIDS, ג’קלין ואן טונגרן, הייתה אף היא בטיסה.

יופ הקדיש את כל זמנו לטיפול ב-HIV באסיה ובאפריקה”, מסר מנהל מכון “קירבי”, דיוויד קופר, בהודעה לעיתונות שהפיצה אוניברסיטת דרום וויילס, “לאנג חקר תרופות ל-HIV מאז 1983 ותרם תרומה פורצת דרך לפיתוח טיפולים זולים יותר ל-HIV מאז 1983, בייחוד קוקטיילים”.

על פי נשיא אגודת האיידס הבינלאומית, פרנסואה בארה-סינוסי, הכנס צפוי להיערך על אף הטרגדיה, “משום שאנחנו יודעים שזה מה שהם היו מצפים מאיתנו לעשות”. כנס AIDS 2014 נערך מדי שנתיים במטרה להציג התפתחויות חשובות במחקר, לדון באתגרים ולשתף ידע. על סדר היום של הכנס השנה צפוויים להיות החוקים שחוקקו מדינות מסוימות באפריקה שהפכו הומוסקסואליות לפשע, וחוקים שמענישים מכורים לסמים ברוסיה.

“אלה היו החוקרים הטובים והמבריקים, אלה שהקדישו את כל הקריירה שלהם למלחמה בווירוס הנורא הזה”, מסר לגרדיאן חוקר ה-HIV, קלייב אספין, “זו מכה איומה”. פרופ’ ריצ’ארד בויד, מנהל מעבדת תאי הגזע העוברייים והחיסונים “מונאש”, תיאר את הסיטואציה כשוברת, ואמר שלאובדן החוקרים המובילים יהיו השלכות בחקר התחום. “הידע הזה חסר תחליף”, הוא אמר.

תמונת שער: Tom Jutte

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן