כך נראית העיר עם הכיפה השקופה שתבנה דובאי

דובאי הכריזה על תוכנית לבנות את העיר הראשונה בעולם בה האקלים נתון לבקרה אנושית. העיר תשכון בעתיד תחת כיפת זכוכית ענקית וייבנו בה מרכז הקניות הגדול בעולם, יותר מ-100 בתי מלון ומחוז בריאות לתיירים חולים.

העיר דובאי היא המאוכלסת ביותר באיחוד האמירויות הערביות, והשנייה בגודלה באמירות. על אף היותה אטרקציה תיירותית, רבים נמנעים מביקור בה עקב החום הלוהט, עם טמפרטורות גבוהות עד 45 מעלות בקיץ. סגן נשיא איחוד האמירויות, ראש הממשלה ושליט דובאי שייח שייחמוחמד בין ראשיד אל מאקטום, אישרו את הכוונה להתחיל לבנות את העיר הראשונה עם בקרת אקלים, בשם Mall of the World (מרכז הקניות של העולם) בתחילת יולי.

 

ב”נטופיה” יש בקרת אקלים אישית לכל משתמש: השיגו את העותק שלכם בהנחה בעברית או באנגלית (מודעה)

הפרויקט נועד “להרחיב את התשתית התיירותית של דובאי מוקדם ככל שניתן”, לדברי מוחמד.

העיר עם הכיפה תתוכנן על מנת לשרת את כל צרכי התיירים באקלים מושלם בשטח של 4459 דונם – ללא תלות בתנאי מזג האוויר בחוץ. לצורך בקרת האקלים, העיר תכוסה בכיפת זכוכית, שתהיה פתוחה בחודשי החורף בלבד. על פי “דובאי אחזקות”, קרן ההון של השייח’, “תיירים יוכלו ליהנות משהיה בת שבוע מבלי שיצטרכו לעזוב את העיר או להשתמש במכונית. טיילת באורך 7 ק”מ תחבר בין כל המתקנים בעיר והטמפרטורות יהיו נעימות בכל השנה”.

פרויקט הבנייה יכלול גם פארק ענק ויוכל לארח 180 מיליון מבקרים מדי שנה. בעיר ייבנה רובע תרבות בהשראת תיאטראות הווסט אנד בלונדון וברודוויי בניו יורק, וכן שבעה אולמות חתונה ואיזור כנסים. פעילי סביבה הביעו חשש כי הפרויקט עלול להקצין את תופעת ההתחממות הגלובלית מאחר ומתקנים עצומים לבקרת אקלים צפויים לצרוך הרבה אנרגיה, ואחראים לפליטת גזי חממה בכמות גדולה. אך מנכ”ל Dubai Holding, אחמד בין ביאת, הדגיש כי הפרטיקט ייבנה על פי כללי בנייה ירוקים וידידותיים לסביבה של מודל דובאי החכמה. “הפרויקט יתבסס על טכנולוגיה שתאפשרת להפחית את צריכת גזי החממה, ותבטיח סביבה ידידותית ויעילה”. הפרויקט ידרוש יותר מ-680 מיליון דולר בכל שנת בנייה בעשור הקרוב.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן