דמיינו לכם שאת הדרך שאתם עושים על הכביש אפשר היה לשתף עם אחרים ולעשות עבורם משלוחים ולהפך? זה בדיוק סוג השיתוף שפרוייקט חדש בשם ״על הדרך״ עומד להציע: שינועים ומשלוחים ללא הגבלה!
דמיינו שוק חופשי של שירותי משלוחים, כאשר מאחורי כל מודעה יושב/ת לרוב אופנוען/ית שהקטע שלהם זה להפגיש בינכם לבין הפריט בו אתם חושקים ונמצא בקצה השני של הארץ כאשר התשלום מתבצע באמצעות מטבע וירטואלי. במילים אחרות, את מה ש-Uber עושה למוניות, “על הדרך” מבקש לעשות לחברות המשלוחים בחיבור עם מטבע חלופי שאינו שקלי.
ראו גם: האם אפשר לחיות ללא כסף? האשה הזו מוכיחה שכן
דיברנו עם אייל פרדר, היזם שמניע את הפרוייקט כדי לשמוע קצת על מה מדובר, באיזה שלב הפרוייקט ומה מחכה לנו בעתיד.
– ספר לנו קצת איך הגעת לרעיון הזה?
אני מגיע מהתחום של אופנועים – אני גם עיתונאי רכב ובוחן אופנועים באתר שנקרא פול גז, וגם מדריך רכיבה בחברה שנקראת ״אופנוען מאומן״ שמעבירה השתלמויות של רכיבה מתקדמת על אופנועים. אני מאוד מעורב בעניין של תחבורה, ולהתעסק עם משלוחים, והעברה, ואנשים עם אופנועים או רכב דו גלגלי ומתעסקים בנושא – זה די קרוב לליבי.
אני שמעתי על כל עניין הקהילות דרך אפקוין (החברה שמפתחת פלטפורמה של שווקים במטבעות דיגיטליים כמו “מאמזון“, “אושר“, “מיוזיקמרקט” ועוד), ואני מאוד בעניין כי זה נראה לי כמו אחלה קונספט. הרבה פעמים אנחנו קונים דברים ואחר כך לא משתמשים בהם, ומישהו אחר צריך אותם, וזה טוב שאפשר להעביר דברים בין אנשים. בעיני הקונספט הזה של ״על הדרך״ הוא גם הזדמנות להיות נחמד כלפי אחרים, וגם להיות נחמד אל הסביבה, וזה לקבל שתי ציפורים במכה אחת.
– באיזה שלב הפרוייקט היום?
כרגע ״על הדרך״ הוא בשלב הפיילוט – הקמנו את המרקט, ופתחנו אותו למספר קטן של קהילות כדי לראות שכל התהליכים עובדים כמו שצריך. הפעילות ממש עכשיו התחילה, וצריך להגדיל את התעבורה באתר כדי שיהיו מספיק בקשות למשלוח ומספיק אנשים שפנויים להובלה, ואז תהיה התאמה ותנועה טובה. לי אישית יצא לעשות נסיעה על הדרך אתמול, ביקרתי את ההורים ברחובות וחזרתי לפתח תקווה, ואספתי חבילה והעברתי אותה למישהי שגרה ליד פתח תקווה – וזה היה לי אושר גדול
אני אישית רתמתי 15 אנשים על דו גלגלי באזור המרכז שגויסו למטרה הזו, והם מחוברים ומחפשים נסיעות באזור המרכז. זה ממש ממש בחיתולים – וכרגע זה טוב שזה מתגלגל מפה לאוזן. הופתעתי לגלות שהרבה אנשים שנכנסו בפעם הראשונה לא רק ביקשו להעביר חבילות ממקום למקום, אלא הציעו את עצמם כנהגים עבור אחרים. אחד החששות שלי היה שאנשים ירצו להעביר דברים ממקום למקום, ולא יהיה מי שיענה – ואם יש הרתמות גם בצד הזה, ומשתמש יכול להיות בשני התפקידים – גם לבקש משלוח וגם לספק אותו, ולהרוויח גלגלים – כולם ירוויחו.
– איפה אתה רואה את הפרוייקט בעוד שנה?
אני אוהב לכוון גבוה – מבחינתי, כשמר ישראל ישראלי יסע בנסיעה שגרתית או לא שגרתית, הוא יחשוב שאולי יש לו קצת זמן פנוי ויוסיף נסיעה במרקט, ויהיה מוכן לקחת חבילה. זה אומר שכל אדם, לא רק מתוך הקהילות, ישתמש במערכת. תחשוב שכל רכישה של אנשים פרטיים ברשת בסופו של דבר צריכה שינוע, ואם אנשים מן המניין יהיו מוכנים להשתתף בדבר הזה זו תהיה הצלחה מסחררת. לא יודע אם יצא לך לקנות או למכור משהו ב״יד שתיים״, אבל ממש לא מזמן מכרתי משהו והתקשר אלי מישהו מחיפה ושבר את הראש על איך הוא מביא את זה אליו, ואם לקנות אותו. אם הוא ישתמש ב״על הדרך״ זה יהיה מעולה.
לסיכום –
ניתן לגשת למרקט החדש בכתובת www.alhaderech.co.il, ותוכלו לפרסם בקשות למשלוח או ״פנוי להובלה״, שזה כמו מודעות אושר שבאמצעותן תוכלו להרוויח גלגלים (המטבע של ״על הדרך״, כמו השפע שלנו)
“על הדרך”, כמו רוב קהילות אפקוין, הוא שוק חופשי, כך שאת תמחור הנסיעות ייקבעו החברים בו ואנו מקווים שהמחירים יהיו באמת שווים לכל נפש. כמובן שהאתר מאפשר משלוח אישי, מדלת אל דלת, על ידי חבר באתר איתו יוצרים קשר, ללא צורך להתעסק עם חברות שליחויות או עם דואר ישראל, הכל בכף היד דרך האתר.
חשוב לציין שכרגע מדובר בפיילוט ראשוני המשותף עם מספר מצומצם של קהילות וכך גם מספר השליחים, מה שאומר שתחום הפעילות כרגע הוא במרכז הארץ בלבד!
פורסם במקור באתר Weshare