10 קונספטים עתידניים לכלי רכב שנראים אחרת לגמרי

לא משנה איזה רכב יש לכם, סביר להניח שהוא נראה ומתנהג פחות או יותר כמו שאר המכוניות שחולקות אתכם את הכביש. בניגוד למהירות של הרכבים עצמם, תעשיית הרכב זזה לאט באימוץ קונספטים חדשים ושינוי הפרדיגמות הנהוגות בכל הקשור לעיצוב הרכב.

זה לא אומר, אבל, שתעשיית הרכב לא מנסה להמציא מדי פעם את הגלגל מחדש. מדי פעם חברות הרכב מציגות קונספטים עתידניים לכלי רכב שאולי ישמשו את כולנו בעוד 10, 20 או 30 שנה. כמובן שלא כל הקונספטים האלה יגיעו לפס הייצור – אבל חלקם מעניינים, ומספקים הצצה נדירה למקום בו תעשיית הרכב היתה רוצה לנוע בעתיד.

הנה 10 קונספטים מעניינים במיוחד, שסביר להניח אף אחד מכם לא היה מתנגד להחנות מתחת לבית.

1. החשמליות של מיצובישי

מיצובישי אאוטלנדר PHEV הוא רכב חשמלי-היברידי נטען המונע באמצעות שילוב היתרונות היחסיים של שתי שיטות הנעה: הן הנעה באמצעות מנוע בעירה פנימית, כמו במכונית בנזין רגילה, והן באמצעות מנוע חשמלי המחובר לסוללה. סוללת ההינע באאוטלנדר PHEV מאפשרת נסיעה של עד כ-52 ק”מ* תוך שימוש במנוע החשמלי בלבד, ללא פליטת חומרים מזהמים וללא רעש. למידע נוסף.

הקונספט למכונית החשמלית העתידנית של מיצובישי נראה כמו מכונית ספורט, אך כולל בתוכו את קדמת הטכנולוגיה של מנועי חשמל, וכך צפוי לתת לנהגים להנות משני העולמות. העיצוב המסורתי של מיצובישי לוקח גם הוא צעד אחד קדימה – צעד שהוא מצד אחד אמין ומתכתב עם המכוניות העכשוויות של החברה, אך מצד שני לגמרי יסובב ראשים.

בתערוכה המוטורית של טוקיו בשנה שעברה חשפה מיצובישי שלושה קונספטים נוספים למכוניות חשמליות, שיוצאות נגד התפישה שחשמליות חייבות להיות “מנומסות” וקטנות. להיפך. מיצובישי רוצה להוציא מכוניות עוצמתיות ומרגשות – שעובדות על חשמל בנוסף לדלק וכך עוזרות לסביבה.

2. איך שגלגל מסתובב

הגלגל הענק הזה הוא לא אטרקציה חדשה בלונה פארק, אלא רכב עירוני חוויתי לשני נוסעים, שעיצב אמן תלת-ממד מאיראן. לא ברור איך בדיוק הנהג רואה את הדרך, אבל זה עדיין נראה כמו פתרון ירוק במיוחד להגיע מנקודה א’ לנקודה ב’ (כל עוד הפניות לא חדות מדי).

3. זה ציפור, זה מטוס, זה סופר קונספט!

אם יש לכם, בנוסף לרישון הנהיגה, גם רשיון טיסה, הקונספט הזה בשבילכם: מכונית שבלחיצת כפתור הופכת למטוס זעיר. קחו את זה פקקים!

4. מירוץ לעתיד

ה-MMR25 הוא הרעיון של מיצובישי לגבי איך תראה מכונית המירות של שנת 2025. היא תראה כמו משהו שיצא מסרט מדע בדיוני מושקע במיוחד, אם עיצוב שמזכיר קצת את הבאטמוביל וגלגלים שיכולים לנוע בקלות על כל משטח. רוצים!

5. מרוב מכונית לא רואים את היער

ה”ספלינטר” הוא קונספט למכונית על שעשוייה, או לכל הפחות מצופה בעץ. וזה לא שהיינו רוצים לנסוע בתוך קופסת עץ שבתוכה יש מנוע שפועל על דלק וחשמל – אבל אתם חייבים להודות שזה נראה ממש ממש מגניב.

6. הכריש

בשנת 1970 הציגה לנצ’יה את הקונספט המהם הזה, לאוטו שנראה כמו חצי באומוביל חצי כריש. השאלה היחידה שיש לשאול היא מאיפה לכל הרוחות נכנסים הנוסעים למושב האחורי.

7. המטוס

הקונספט ל-Le Sabre XP-8 של גנרל מוטורוס הוצג כבר ב-1951 – אך המטוס היפהפה הזה עדיין נראה כאילו יצא מסרט מדע בדיוני. קצת חבל שתעשיית הרכב לא התפתחה בכיוון הזה.

8. לא צריך לחנות ברוורס יותר

המכונית החמודה הזו נוצרה במכון למדע וטכנולוגיה בקוראה, והיא תאפשר למצוא חניה אפילו בתל אביב. בלחיצת כפתור המכונית הזו יודעת לחנות בעצמה ולהתפל לשתיים כדי לחסוך במקום. כשתחזרו לרכב תוכלו לפתוח אותה בחזרה דרך אפליקציה לסמארטפון.

9. תנו לנהוג בשקט

אם אתם ממש לא אוהבים את האנשים שאתם חולקים איתם את הנסיעה, הרכב הזה, שבנוי כמו מטוס קרב, וודאי יספק אתכם: כל אחד מהנוסעים יושב בתא משלו, וכדי לדבר זה עם זה יש צורך להשתמש באינטרקום פנימי. כמובן שאפשר גם לנתק את האינטרקום ולזכות בקצת שקט.

10. כמה טוב שלפעמים חלומות לא מתגשמים

ולסיום – מכונית קונספט שלשם שינוי אנחנו די שמחים שאף פעם לא נכנסה לייצור המוני. ה-Aurora Safety Car עוצבה בשנת 1957 על ידי עומר קתולי בלי יותר מדי חוש עיצובי. המכונית הזאת היתה אמנם אמורה להיות בטיחותית מאוד לנוסעים – אבל קשה לנו להאמין שמישהו היה מוכן לשלם כדי לנסוע בדבר הזה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן