איך הסיפור של נשיא ארה”ב לשעבר בוש על כלבו של ולדימיר פוטין מלמד כל כך הרבה

ג׳ורג׳ ו. בוש, הנשיא הקודם של ארצות הברית, נהנה בפנסיה שלו. כשגורלו של העולם החופשי כבר לא מונח על כתפיו, הוא מצא זמן לחזור לאחר התחביבים שלו: ציור.

לאחרונה סיפק בוש הצצה נדירה לחייו, בראיון ערוך לתוכנית Today. המראיינת היתה בתו, ג׳נה בוש האגר, והיא הצליחה לגרום לו לחשוף חלק מהציורים שלו: דיוקנאות של מנהיגים שונים מהעולם שפגש במסגרת תפקידו כנשיא. אחד מהמצוירים באוסף של בוש הוא ולדימיר פוטין, שמצוייר עם מבט קר וחלול.

כשנשאל על פוטין, סיפר בוש את הסיפור שגרם לו לצייר ככה את מנהיגה של רוסיה. סיפור שקשור לחיות המחמד של שני המנהיגים.

״את כבר מכירה את הכלב היקר שלנו, בארני״, סיפר הנשיא לשעבר: ״היה לכלב הזה מקום מיוחד בלב שלי – אבל פוטין ירד עליו ואמר לי, ׳לזה אתה קורא כלב?״. בארני, הכלבלב הנשיאותי של משפחת בוש, היה מסוג טרייר סקוטי, שזה אומר כלב זעיר, שעיר וחמוד במיוחד – אבל ממש לא מאיים.

בארני. תמונה: הבית הלבן

שנה לאחר מכן, ביקר בוש אצל פוטין ברוסיה, שם אמר לו המנהיג הרוסי: ״רוצה לפגוש את הכלב שלי?״, ואז הוציא מהחדר הסמוך את הלברדור הגדול שלו ואמר ״הוא גדול יותר, חזר יותר ומהיר יותר מבארני״.

״הסתכלתי על זה ולא הגבתי״, שחזר בוש את הפגישה: ״רק אמרתי לעצמי, ׳וואו, כל מי שחושב לעצמו ׳הכלב שלי גדול יותר מהכלב שלך׳ הוא דמות מעניינת. והציור שלי הוא ציור שמשקף את זה״.

על אף שלא התייחס לכך במפורש, הסיפור של בוש משליך לא מעט על מדיניות משחק סכום אפס של רוסיה כפי שזו באה לידי ביטוי במשבר בקרים. המהלך של פוטין להחלת הריבונות הרוסית על חצי האי עורר חששות ישנות מפני התחדשות המלחמה הקרה בין ארה”ב לרוסיה. במירוץ החימוש בין שתי המדינות ניסתה כל אחת להיות “גדולה, מהירה וחזקה יותר” מהאחרת. “פוטין רואה בארה”ב אויבת”, אמר בוש, “על אף שלא אמר זאת במפורש, חשתי שהוא רואה רק שתי אפשרויות: זו בה ארה”ב מרוויחה ורוסיה מפסידה או להפך. ניסיתי, כמובן, לשכנע אותו שהתחושה הזו אינה נכונה”.

דרך Business Insider

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן