איך תמונת פייסבוק אחת הצילה את מאור עיניה של ילדה בת 3

כמו כל ההורים הצעירים, גם טארה טיילור רצתה להשוויץ בפייסבוק בתמונתה של בתה הקטנה. היא צילמה את ריילי הקטנה, בת השלוש, והעלתה את התמונה לפייסבוק. בדיעבד, מתברר כי לתמונה הזו היה תפקיד הרבה יותר חשוב מסתם להציג לראווה את הילדה המתוקה: היא הצילה את מאור עיניה של הילדה.

התמונה צולמה עם הבזק, שיצר אפקט מוזר: אחת מעיניה של ריילי היתה מוארת באור אדום (כמו שקורה תמיד כשמצלמים עם פלאש), אך השניה היתה מוארת באור צהוב. בהתחלה, טארה חשבה שמדובר באפקט לא מחמיא של הפלאש, אבל לאחר שאחת מחברותיה לפייסבוק כתבה ש״יכול להיות שמשהו לא תקין בעין של ריילי״ היא החליטה לקחת את הבת שלה לרופא עיניים.

האופטימטריסט הפנה את הילדה לרופא מומחה, שאבחן אצל ריילי Coat’s Disease, מחלה נדירה שגורמת להתפתחות לא תקינה של כלי דם מאחורי הרשתית – ובאה לידי ביטוי בתמונות בעיניים צהובות (האור הצהוב הוא למעשה השתקפות של צלקות מאחורי הרשתית). אם המחלה לא מטופלת בזמן – היא יכולה להוביל לעיוורון. למזלה של ריילי, תמונת הפייסבוק חשפה את המקרה מוקדם, והיא לא צפויה לאבד את ראייתה.

רופא העיניים שטיפל בריילי סיפר שהבעיה הגדולה ביותר עם בעיות ראייה אצל ילדים קטנים היא אבחון מאוחר מדי. הוא אמר שילדים קטנים לא נוהגים לספר להוריהם שהם לא רואים טוב בעין אחת – ובדרך כלל ההורים מבחינים בבעיות רק כשנהיה מאוחר מדי.

בזכות פייסבוק, ובזכות העירנות הגדולה של החברות, ריילי תמשיך לראות. תכל׳ס, המקרה הזה בלבד שווה את כל התמונות המציקות של הילדים שהחברים ההורים שלנו שמים לנו בפיד, לא?

דרך Huffington Post. תודה ל-Assaf Megidash

תמונות: צילומי מסך דרך news channel 3

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן