נערה בת 13 נתנה בראש למגזין גלישה בגלל האופן בו הציג נשים

לאוליב באוורס בת ה-13 יש חלום גדול: להפוך לגולשת מצויינת שתקרע את הגלים. לשם כך, מנסה באוורס לקרוא את כל מה שאפשר על גלישה -בין השאר בעזרת מגזין Tracks שנחשב לאחד המובילים בתחום, ומספק טיפים רבים לגולשים מתחילים ומנוסים כאחד.

במהלך הדפדוף בגליונות השונים של המגזין, הבחינה אוליב בקטע די משונה: בעיתון גלישה המפורסם בקושי יש ייצוג לנשים, ועד שסוף סוף אלה מופיעות בין עמודיו זה נעשה ללא הקשר לגלישה, אלא סתם כדי להציג בחורות נאות בבגדי ים. כשהיא בדקה את אתר האינטרנט של המגזין היא גילתה שגם שם המצב דומה: תחת לשונית Girls אפשר למצוא בעיקר תמונות של בחורות בבגדי ים – בלי שום גלשנים ובלי שום קשר לתחביב.

במקום לבלוע את העלבון המגדרי, באוורס החליטה לכתוב מכתב כועס למערכת, ולמחות על הייצוג הלא שוויוני והמחפיץ:

מגזין Tracks היקר,

אני רוצה למחות על הדרך בה אתם מייצגים נשים במגזין שלכם. אני גולשת, אבא שלי גולש וגם אחי התחיל זה עתה לגלוש.

כשקראתי את המגזין שלכם בבית של חברה, התמונה היחידה של אישה שיכלתי למצוא היתה של ״נערת החודש״. היא לא גלשה ואפילו לא היתה על חוף ים. מאז אמנם יצא לי לראות קצת קטעי וידאו של סטפני גילמור גולשת באתר שלכם, אבל זה ממש לא מספיק.

לחצתי בדף האינטרנט שלכם על הלשונית ׳בנות׳, בתקווה שאמצא שם מידע על נשים גולשות, אבל זה הכניס אותי לעמודים על עמודים של תמונות של בחורות עירומות למחצה, אף אחת מהן אינה גולשת.

הדימויים האלה יוצרות חברה בה בנים, גברים ואפילו בחורות שקוראים את המגזין שלכם יטעו לחשוב שבנות מוערכות אך ורק על פי המראה שלהן.

אני וחברותיי הגולשות הולכות להפיץ את הבשורה, ולסרב לרכוש או לקדם את המגזין שלכם. זו בושה שאתם לא יכולים להכיר בערך של תרבות גלישה ייחודית, שהיתה יכולה להוסיף קוראים רבים לרשימת המנויים שלכם.

אני מאיצה בכם להתחיל לסקר יותר את הנשים הגולשות, ולא רק בחורות שנראות טוב (ואולי גם גולשות נהדר, אבל אף פעם לא נוכל לדעת).

הייתי נרשת למגזין שלכם אם הייתי מרגישה שנשים מוערכות כאתלטיות ולא כבובות. השינוי הזה יביא רק טוב.

אוליב

המודעות הפמיניסטית והניסוח המדויק הצליחו להפתיע לא רק את עורכי המגזין, אלא גם את עורכי אתר news.com.au האוסטרלי, שפירסמו את המכתב הלא שגרתי הזה.

ממגזין Tracks נמסר אין להם שום מדיניות אנטי נשית, ושהם כתבו על נשים גולשות רבות בעבר. עם זאת, עורך העיתון מבהיר שנשים אינן קהל היעד הייעודי שלו. לא משכנע במיוחד. זה לא מתרץ את הייצוג הנשי המחפיץ.

דרך Jezebel

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן