5 דברים מגניבים שתוכלו לעשות בדור הרביעי

הדור הרביעי מתקרב, ויחד עמו הבטחה לגלישה סלולרית במהירות שיא. למעשה, בניצול מלא של רשת הדור הרביעי, הגלישה הסלולרית צפוייה להיות מהירה יותר מהרשת שיש לכם בבית – מה שיהפוך את הסמרטפונים שלכם למפלצות אינטרנט משומנות, עם גישה זריזה במיוחד לכל מה שרק תרצו.

אך מה בכלל עושים עם כזאת מהירות במכשיר הקטן? הנה דוגמאות לאפליקציות שוודאי תרצו להתקין על המכשיר החכם שלכם ברגע שתשתדרגו לרשת החדשה.

1. הזרמת וידאו

לאמריקאים יש את נטפליקס ואת Amazon Prime Video – אפליקציות הזרמת וידאו שמאפשרות לראות על המסך הקטן אינספור תכני וידאו (סרטים, סדרות, מה שבא) באיכות מעולה. כך למשל, מי שיתחבר לאפליקצית נטפליקס בדור הרביעי יוכל להתחיל לראות תוך רגעים ספורים סרטים באיכות Full HD, בלי להוריד שום דבר מראש ובלי להמתין לתחילת הסטרימינג. לשם ההשוואה – ערוצי ה-HD שיש לכם בהוט וב-yes הם בדרך כלל באיכות נמוכה יותר.

אבל לנו בארץ אין נטפליקס וגם לא אמזון – אז מה כן יש לנו? למרבה השמחה, הן ל-HOT והן ל-yes יש אפליקציות ייעודיות שיכולות להזרים גם וידאו. לקשת יש את mako וגם לרשת יש אפליקציה לצפייה ישירה – מה שאומר שגם בלי נטפליקס לא חסרות לנו אפשרויות לצפייה.

נטפליקס. גם בארץ לא חסרות אפליקציות וידאו

יש לקוות שערוצי הטלוויזיה הישראליים יתכוננו בהתאם, ויתחילו להציע שידורים באיכות גבוהה באפליקציות הסלולריות שלהם. עוד מעט זה יהיה מאוד נחוץ ומאוד זמין.

2. שיחות וידאו באיכות מעולה

את שיחות הוידאו בסלולר הביאה לראשונה רשת הדור השלישי. על הנייר האפשרות לצפות בצד השני של השיחה היתה מפתה – אבל בפועל האיכות היתה מזעזעת והחיבור היה איטי – והיום אף אחד כבר לא משתמש בזה או זוכר שזה בכלל קיים.

רשת הדור הרביעי תשדרג משמעותית את איכות הוידאו והקו – ותאפשר לנהל שיחות וידאו באיכות HD. אפל כבר מתנסה בעניין באמצעות Facetime, מערכת שיחות הוידאו שלה שמוטמעת בכל iPhone ובכל iPad – וגם בסקייפ ובגוגל האנגאאוטס אפשר לנהל שיחות וידאו שיוכלו להשתדרג מאוד בזכות החיבור המהיר יותר לרשת.

שיחות וידאו ב-HD

האם זה מה שיחיה את שיחות הוידאו? מוקדם להגיד – אבל באיכות חלקה וללא השהיות – הסיכוי לכך גדול מאי פעם.

3. האוטו החכם מתחיל לעבוד

בחודשים האחרונים, הרבה מאוד יצרניות מכוניות הכריזו שהן מכניסות למכוניות שלהן מערכות חכמות, שישתמשו ברשת הדור הרביעי כדי לתקשר עם הרשת. המערכות הנ”ל יאפשרו לנהגים להשתמש במערכות GPS, להתעדכן בהודעות ובלוח זמנים, לקבל התראות על פקקים ועוד ועוד. אפילו אפל הגדולה שחררה לאחרונה את CarPlay – מערכת שמציגה תכנים מהאייפון על מסך המערכת הבידורית של הרכב.

למה הדור הרביעי בכלל חשוב באוטו? מעבר למהירות, יש כאן עניין של אמינות בתנועה. רשת הדור הרביעי מתמודדת טוב יותר במעבר בין תאים סלולריים (או אנטנות). כיום, כשאתם נמצאים בתנועה מהירה, סביר להניח שתסבלו מבעיות בגלישה או באיכות השיחה כל פעם שתעברו מאיזור הכיסוי של אנטנה אחת לזה של הבאה אחריה. בדור הרביעי המעבר הזה חלק הרבה יותר, ולא משפיע על השימוש. במכוניות, שנמצאות תמיד בתנועה מהירה, האמינות הזאת קריטית.

המערכת החכמה של אפל למכוניות. דרך אפל

4. משחקים מחוברים

מכירים את World of Warcraft, משחק התפקידים ההמוני ששיגע את העולם? רשת הדור הרביעי תאפשר להריץ משחקים מקושרים כאלה גם בסלולר, ולא רק במחשבים האישיים או בקונסולות המשחק.

אבל זה לא הדבר הטוב היחיד שהדור הרביעי יכול לעשות למשחקים. בשנים האחרונות חברות רבות מפתחות אפשרויות להזרים משחקים מרחוק. זה אומר שתוכלו להתחיל לשחק משחק במחשב בבית, ואז להמשיך לשחק את אותו משחק על הסלולר שלכם: המשחק ירוץ על המחשב בבית ו”יוזרם” למכשיר שלכם בזמן אמת, ככה שתוכלו לשחק כך כל משחק. בעתיד, סוני מבטיחה שבאמצעות טכנולוגיה זו תוכלו אפילו לשחק במשחקי פלייסטיישן על המכשירים שלכם.

World of Warcraft – אולי עוד נראה אותו גם בסלולר

ברשת הדור השלישי האיטית יחסית, ההזרמה הזאת לא יכולה לעבור טוב. בדור הרביעי היא תעבוד בלי שום בעיה – ותאפשר לגיימרים שבכם לנצל את הסמארטפון שלכם לא רק למשחקים קז’ואליים כמו שניתן למצוא היום בחנויות האפליקציות – אלא גם לכל המשחקים האהובים עליכם מהמחשב ומהקונסולות.

5. הדבר הזה שעוד לא גילינו

אין ספק שרשת הדור הרביעי, שעדיין נמצאת בחיתוליה בכל העולם, תוכל לשפר חוויות שימוש באפליקציות שאנחנו כבר מכירים. אך לטכנולוגיה יש גם צד דטרמניסטי – וברגע שהדור הרביעי יתפוס סביר להניח שנפגוש אפליקציות שקשה לחשוב עליהם היום. זה יכול להיות בצורה של מכונית חכמה במיוחד שיודעת לנהוג לבד, של אפליקציות רפואיות שיאפשרו איבחון וטיפול מרחוק על ידי רופא מומחה, של אפליקציות מולטימדיה שיזרימו תכנים שבשלב זה אי אפשר לחשוב עליהם ועוד ועוד.

כמו שהדור השלישי הביא לנו את מהפכת הסמארטפונים – כך הדור הרביעי יוכל להביא לנו סדרה של מוצרים שקשה לנו לדמיין בכלל. אנחנו לא יכולים לחכות.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן