קרב הטבעונות בין רותם סלע ליואב ״הצל״ אליאסי מקבל תפנית מפתיעה

בשלב זה, אפשר לקבוע די בוודאות שהטבעונות היא לא סתם טרנד חולף. בין אם החלפתם את הדיאטה שלכם לכזו שלא כוללת מוצרים מהחי ובין אם נשארתם טורפים, המגמה המוסרית-תרבותית הזו ממשיכה לצבור תאוצה בעולם כולו וגם זוכה לייצוג משמעותי בארץ.

הטבעונים זכו השבוע לחיזוק בזכות הדוגמנית והמגישה רותם סלע, שהקליטה פרסומת כדי לעורר מודעות לסבל שעוברות הפרות בתעשיית החלב. תחת הכותרת ״עדות של אמא״ הציגה סלע פתקים שסיפרו את סיפורה של הפרה החולבת (מדובר בתרגום של סרטון זהה בשם my story מתחילת 2013), כשבסוף הוידאו מוצגות תמונות קשות מאוד מתעשיית החלב והבשר המציגים התעללות בפרות חסרות ישע.

לא כולם אהבו את המסרים הקשים שרותם סלע ניסתה להעביר. אחד מאותם לא מרוצים היה יואב ״הצל״ אליאסי, שהכין סרטון תגובה משלו:

זה היה יכול להיגמר שם – אבל סמכו על נושא כל כך רגיש שיגרור תגובות סוערות. בעוד הסרטון של ״הצל״ זכה למאות לייקים ושיתופים, הוא גם גרר תגובות זועמות רבות, חלקן אלימות. ״אם דבר אחד למדתי מהסרטון שעשיתי שהזוללי קינואה האלו אנשים אלימים וסדיסטים שאולי לא אוכלים בשר אבל ניזונים משינאה לכל מי שכן אוכל ונהנים לראות ולהפיץ סרטוני זוועה …אבל ברגע שמאימים על המשפחה שלי פה זה ניגמר בשקט זה לא יעבור !!!!״, הוא פרסם בעמוד הפייסבוק שלו, יחד עם צילומי מסך של חלק מהמסרים האלימים שקיבל.

תגובות אלימות מצד טבעונים אינן חדשות. מקרה דומה קרה לעיתונאים אריאנה מלמד, שהתעמתה עם טבעונים שהגיבו באופן אישי וקשה למתכון שפרסמה ב-ynet. מיותר לציין שתגובות כאלה, גם אם הן נובעות כתוצאה מרגישות גבוהה וכנה לנושא, לא מוציאה את המגיבים באור חיובי במיוחד, וגורמת ללא מעט אנשים להתעלם מהעניין העיקרי: המוסר.

אורן בן יוסף החליט לענות לאליאסי בצורה מחוכמת ונכונה יותר – באמצעות סרטון מרגש משלו, בו הוא הלביש על הפתקים של ״הצל״ מסרים אחרים לגמרי.

יש לנו הרגשה שזה עדיין לא נגמר.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן