מהבית ובלי בית משפט: כך עושים היום בדיקת אבהות

כשחושבים על בדיקות גנטיות, בדרך כלל עולה בראש תמונה של מעבדה משוכללת, אנשים עם חלוקים, בדיקות דם חודרניות והמתנה לתוצאות שיכולה לקחת גם חודשים. בפועל, בדיקות גנטיות הפכו בשנים האחרונות להרבה יותר פשוטות מבעבר – והקלות המפתיעה שלהן היא פחות או יותר כמו לצחצח שיניים ולקפוץ לדואר.

למשל, בדיקת אבהות – אחת הבדיקות הגנטיות הנפוצות ביותר בעולם. אנשים שחושדים פתאום שהם אינם קשורים למי שהאמינו עד אז שהוא בנם או ביתם, יכולים כיום לגלות באמצעים די פשוטים ולא כל כך יקרים אם החשד שלהם מוצדק או לא – צעד שיכול גם לחסוך להם כסף רב בתשלומי מזונות, במידה ויתאמת החשד.

בישראל, ביצוע בדיקות גנטיות מוגן מאחורי חומת בית המשפט. כדי לבצע בדיקה כזו יש להצטייד בצו בית משפט, ולגשת איתו למעבדה מורשית (רובן בבתי חולים אך חלקן פרטיות). מכיוון שהשופטים לא ממהרים לספק צווים לבדיקות כאלה, וגם אם כן הדרך אליהן רצופה בתהליכים משפטיים יקרים, הרבה הורים מוותרים מראש על האפשרות לבצע כאלה.

אך יש גם דרך אחרת. מעבדות גנטיות בחו״ל יכולות לבצע את הבדיקות הנ״ל במהירות וביעילות – ומכיוון שאין צורך להגיע פיזית למעבדה אלא רק לשלוח דגימות גנטיות בדואר – גם בזול.

נניח ורציתם לבדוק אם הבן שלכם, שדומה במפתיע לשכן, הוא שלכם או לא. לאחר שתזמינו באינטרנט ערכה לבדיקה גנטית, תקבלו בדואר מקלונים דמויי קיסמי אוזניים, אותם תצטרכו להעביר במשך מספר שניות בחלק הפנימי של הלחי ומתחת ללשון – גם שלכם וגם של הבן.

תמונה: Shutterstock

את המקלות הרטובים מחזירים למעטפה, ושולחים אותה בדואר למעבדה בחו״ל. דגימות הרקמות האלה הן כל מה שהמעבדה תצטרך כדי לבצע את הבדיקה, שקובעת בוודאות כמעט מוחלטת אם קיים קשר גנטי בין שני הנבדקים. כשהם יגיעו למעבדה, הבודקים יתחילו להשוות את הדגימות הגנטיות. מכיוון שילד מקבל 50% מהמטען הגנטי שלו מהאם ו-50% מהאב – ההתאמה הגנטית תצטרך להיות זהה בלפחות 50% (האחוזים יכולים להיות גבוהים יותר אם האב והאם חולקים ביניהם גנים משותפים מלכתחילה).

את התוצאות תוכלו לקבל תוך בערך שבוע מהרגע בו הבדיקות שלכם הגיעו למעבדה, דרך תיבת הדואר האלקטרוני.

ההתקדמויות הטכנולוגיות בתחום הגנטיקה פותחות בפני לא מעט אנשים אפשרויות לבצע בדיקות שעד לאחרונה לא היו נחלת הכלל. זה לא אומר שעכשיו כדאי לכם לצאת ולבצע בדיקת אבהות על כל הילדים שלכם – אבל זה כן אומר שאם יום אחד, טפו טפו טפו, תרגישו צורך לבצע אחת, תוכלו לעשות זאת בצורה זריזה, זולה ואמינה.

להזמנת בדיקת אבהות עכשיו

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן