אלה 10 הדגים המסתוריים ביותר בעולם

כמה אתם מכירים דגים? רובנו מפתחים קשרים עם קרפיון, מושט או בורי, והדג הכי אקזוטי המוכר לנו מסתכם בנסיכה, אך במעמקי האוקינוס יש כמה הנסתרים מהעין.

מקצתם בעלי מראה קצת מפחיד, קדמוני ופראי, אחרים יפהפיים וכמעט שלא מזכירים דג בגלגולו המודרני. את כל הדגים שמוצגים כאן סביר להניח שלא תזכו לראות בעצמכם, שלא דרך מסכים. הם מיוחדים וחלקם, לצערנו, נתונים בסכנת הכחדה חמורה.

מארק מחנובסקי, הבעלים של חנות דגי הנוי “נטפיש” בחולון, מגלה לנו את כל מה שלא ידענו על הדגים המיוחדים והאקזוטיים הבאים:

Anglerfish

דגי הפתיונאים, שחי במפרץ אילת, ניחנים ביכולת לבלוע טרף בגודל זהה לגודל גופם. הם מסוגלים לשנות את צבע גופם כדי להשתלב בסביבה. אורכם המרבי 20 ס”מ.

Bothus lunatus

נקרא גם דג צלחת. נמצא באיזורים החמים באוקינוס האטלנטי, כולל באיים הקאריביים. הוא גדל עד לאורך מירבי של 46 ס”מ ולעתים סוחרים בו בתעשיית האקווריומים.

מקור

 

Holacanthus limbaughi

דג נדיר ביותר שמקום המחיה המוכר שלו הוא רק באיזור האטול קליפרטון בריבונות צרפת, השוכן במרחק של 1,280 ק”מ דרומית-מערבית למקסיקו.

 

CC-by-2.0 algaedoc

 

Centropyge boylei

הזן הנדיר הזה נצפה אך ורק באי ררטונגה באיי קוק בדרום האוקינוס השקט.

 

Regalecus russelii

דג המשוט (Oarfish) הענקי והמסתורי הוא דג הגרם הגדול ביותר שנצפה בטבע. הוא התגלה לראשונה בשנת 1772 על ידי הביולוג הנורבגי פטר אסקניוס. היצור הימי עשוי להגיע לאורך של 17 מטרים ולמשקל של עד 270 קילוגרמים. מדענים במפרץ מקסיקו הצליחו לתעד בתחילת השנה את אחד הדגים הגדולים ביותר בימים האקזוטיים.


מקור: Freshwater and Marine Image Bank, University of Washington Libraries Digital Collections

Rhinopias aphanes

דג העקרב היפהפה הזה נצפה רק במערב האוקינוס השקט. לעתים נדירות הוא נלכד לצורך מכירה לאקווריומים. הוא גדל לאורך מרבי של 25 ס”מ ולעתים רחוקות שוחה. הדגים האלה נעים באמצעות הליכה ודילוג על קרקעית האוקינוס וניזונים מדגים קטנים.

תמונה: wikimedia.org

 

Antennarius striatus

דג הצפרדע שחי במימי אוסטרליה מצטיין במיוחד בהסוואה. הוא ממתין לטרפו בסבלנות אין קץ ואז מסתער ברגע המתאים. הוא מגיע לאורך מרבי של 40 ס”מ, ופיו הגדול שלו מאפשר לו לבלוע טרף בגודל שלו עצמו. לצורכי הסוואה, הגוף שלהם יכול לחקות את הצבעים והמרקם של אלמוגים בסביבת המחיה שלו.

 

מקור: ויקיפדיה

 

Etmopterus perryi

זה ככל הנראה הכריש הכי קטן בעולם. זן נדיר של כריש דג הכלב, שמגיע לאורך מרבי של 21.2 ס”מ. הוא נצפה בקולומביה וונצואלה, בעומקים של 283-439 מטרים.

מקור: ויקיפדיה

 

 

דג אבו נפחא אמן

הצלם היפני Yoji Ookata חקר במשך 50 השנים האחרונות את החיים בים לאורך חופי יפן. כאשר צלל ליד אמאמי אושימה בדרום המדינה, הוא הבחין בתופעה שלא ראה בעבר. דפוסים גיאומטריים בחול בקוטר של 1.8 מטרים בעומק הקרוב ל-24 מטרים מתחת לפני הים. הוא חזר למקום יחד עם צוות טלוויזיה מתוכנית הטבע NHK כדי לתעד את המעגל המסתורי. הנה מה שהם גילו.

האמן המסתורי הוא דג אבו נפחא קטן, כמה סנטימטרים אורכו, ששוחה ללא לאות יום ולילה ויוצר את המבנים המרשימים בחול באמצעות סנפירו. הצוות גילה כי המעגלים ממלאים שורה של תפקידים אקולוגיים חיוניים, החשוב בהם הוא למשוך בנות זוג פוטנציאליות. נקבות הדג נמשכות לעמקים ולגבעות בחול, שם הם מוצאות את הזכר ולבסוף מטילות את הביצים במרכז המעגל. הגבעות משמשות כמחסום טבעי נגד זרמי הים וכדי להגן על הביצים העדינות מפני פגעים.

Latimeria chalumnae

הדג הזה, שנתון בסכנת הכחדה, מגיע לאורך מרבי של שני מטרים ולמשקל של 80 ק”ג. הוא נצפה רק לאורך חופי דרום אפריקה, קניה ומדגסקר, וחי במושבות קטנות.

CC-by-2.0 Franck Chicot

 

Psychrolutes marcidus

הייצור המוזר הזה (Blobfish) שחי במים בחופי טזמניה ואוסטרליה נראה רק לעתים רחוקות בעיניי האדם. הוא חי בעומקים של 600-1200 מ’ מתחת לפני המים. מדובר בייצור כמעט נטול שרירים שצפיפות גופו קטנה רק במעט מהמים, מה שמאפשר לו לשרוד בעומקים קיצוניים ולנוע על רצפת הים בלי מאמץ רב מדי.

מוגש באמצעות לאומי עסקים שמסייעים לעסקים קטנים לגדול. כל עסק קטן מתחיל בחלום גדול. מוזמנים לשתף אותנו בחלום העסק שלכם בפייסבוק. יש לכם עסק עם סיפור מעורר השראה? כתבו לנו [email protected]
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן