בואו נדבר גלויות: WhatsApp זו אפליקציה מכוערת. כולנו משתמשים בה כל הזמן שלפעמים קל לנו לשכוח את זה, אבל זו האמת: העיצוב הגרפי שלה מינימלי, האייקונים שלה מכוערים והיא נראית כמו משהו שנוצר לפני שאפל לימדו את העולם איך נהוג לעצב כלים דיגיטליים.
זה כנראה גם מה שחושב המעצב קונרד זימלווסקי, שהכין קונספט עיצובי חדש ל-WhatsApp. לא עוד רשימות שמיות אינסופיות וטקסטים שממלאים את המסך – העיצוב החדש של זימולסקי עשיר באייקונים גרפיים, נגן מדיה עשיר דרכים חדשות לבצע פעולות שכרגע מוסתרות מאחורי המון תפריטים ועוד שלל הפתעות.
ראו גם: 11 טיפים וטריקים בווטסאפ
נראית כמו אפליקציה אחרת לגמרי, נכון? זו המטרה של העיצוב הזה: להעביר את WhatsApp לשנת 2014 ולשפה העיצובית שאפל הציגה עם iOS 7. תודו שזה נראה טוב.
אבל האם יש סיכוי שמישהו מקברניטי WhatsApp רואה את העיצובים האלה ומרים טלפון למעצב כדי להעסיק אותו? למרבה הצער, הסיכויים לכך קלושים. ראשית – לוואטסאפ אין באמת סיבה לחשוב ברגע זה על שינויים מהותיים בתוכנה שלה. רק לפני מספר שבועות החברה נרכשה על ידי פייסבוק בסכום דמיוני של 19 מיליארד דולר – וסביר להניח שכל שינוי עתידי יצטרך להיות מאוד מתוכנן ומאוד מחושב.
שנית – הכיעור של WhatsApp זה חלק מה-DNA שלה. קל לצחוק עליה, אבל צריך לזכור שהפשטות הגרפית של האפליקציה היא מה שהופך אותה לכל כך נגישה. WhatsApp מצליחה כי כולם יודעים איך להשתמש בה – החל מילדים בני עשר ועד לסבא וסבתא. שינוי הממשק ירחיק רבים מהם, שלא יהיה להם סבלנות ללמוד שפה גרפית חדשה – וזו כבר מכה שבוואטסאפ ופייסבוק ממש לא יכולים להרשות לעצמם.
דרך TechCrunch