הסיפור הלא ייאמן על העיר הכי מושחתת בארצות הברית

ברוכים הבאים להמפטון, עיר קטנה ושלווה בפלורידה, ששוכנת בין קרקעות בוציות, ממש סמוך לכביש המהיר. עם שטח של 2.7 קילומטרים רבועים ואוכלוסייה של כ-500 איש, היה אפשר לחשוב שהעיר הזאת תיבלע בנופי פלורידה – אך בימים האחרונים היא עלתה לכותרות לאחר שהוכתרה לעיר המושחתת ביותר במדינה.

מסתבר שהמפטון עושה קופה באמצעות מלכודת נהגים על חשבון הנוסעים בכביש 301 הסמוך לעיר. לפני מספר שנים החלו השוטרים המקומיים לתפוס נהגים בטענה כי נסעו במהירות בכביש, ומאז הם שכללו את הנוסחה לשיטה. כח המשטרה של העיר כולל 19 שוטרים – שוטר לכל 25 אזרחים – אבל במקום לשמור על החוק והסדר כל השוטרים האלה עסוקים בישיבה בכסאות נוח למרגלות הכביש ומתן דו״חות לנהגים שכלל לא מעונינים להיכנס לשטח העיר.

כמה כסף עושה הקופה הציבורית ממלכודת המהירות היעילה? אף אחד לא יודע, כי מנהלי העיר לא טורחים לדווח על ההכנסות שלהם. מה שבטוח הוא שכח המשטרה עצמו נהנה מהדיבידנדים: השוטרים שם רכשו לעצמם ג׳יפ יוקרתי, ואחד מהם, שמכונה ״רמבו״, נוהג לרשום דו״חות כשעל גבו תלוי רובה סער מאיים ויקר.

תמונה: Shutterstock

ביקורת חשבונאית שנערכה על ידי רשויות פלורידה מצאה ליקויים רבות בניהול הספרים של העיר – וכעת שוקלים שם לסגור את שערי העיר. בין אי הסדרים נמצאו ״טעויות״ בחישובי שכר שהובילו לעובדי עירייה שקיבלו 9,000 דולרים שלא כדין, שימוש לרעה בכרטיס האשראי של העירייה (בין החיובים ניתן למצוא 132,000 דולרים שניתנו לסופרמרקט הסמוך לעירייה), חלוקת מכוניות לעובדים ללא רישום מתאים, רכישת מכוניות משטרה לא מבוטחות, אובדן של משאבים ועוד.

כשנשאלו עובדי העירייה איפה הספרים שמסבירים את ההנהלות הכלכלית המשונה הם הודו שרשומות רבות ״אבדו באיזו ביצה מקומית״.

וזה עוד לא הכל. כשמחפשים את ראש העיר בניסיון לקבל ממנו תשובות מגלים שהוא בכלל יושב בבית סוהר על סחר בסמים. בראיון לתחנת הטלוויזיה האסיר המכובד טען שהוא אינו קשור למעשי השחיתות בעיר, ובטוח שכל שאר עובדי העירייה הם ״או פושעים או מטומטמים״.

כעת נותר לראות מה יעלה בגורלה של המפטון. רשויות פלורידה מעונינות לחסל את העיר, אך חלק מהתושבים לא חושבים שמגיע להם לסבול ממעשי הנוכלות של נבחרי הציבור. ״אם ממשלת ארצות הברית הצליחה להציל את General Motors, אז פלורידה יכולה לתכנן תוכנית הבראה גם לעיר שלנו״, אמר אחד התושבים.

דרך Gawker

תמונת שער: צילום מסך דרך GTN News

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן