הפתעה: רוב הדגים בעולם נסתרים מן העין

מדענים לא העריכו נכון את מספר הדגים בים. כעת מתברר כי לא רק שהדגה העולמית לא נתונה בסכנה, רוב מיני הדגים כלל לא נדוגו. צוות בינלאומי של ביולוגים ימיים גילה כי דגים מזופלגים (mesopelagic), שחיים בין 200 ל-1,000 מטרים מתחת לפני הים, מרכיבים כ-95% ממסת הדגה העולמית. הם אומרים כי סוד ההישרדות שלהם עשוי להיות טמון ביכולת שלהם להימנע מרשתות הדייגים. 

מאחר והמחקר העלה כי דגים אלה חומקים מרשתות דייגים בקלות, כל חישוב קודם של אוכלוסיית הדגה שהתבסס על דיג היה מוטעה. במקום רשתות דייגים, המחקר האחרון השתמש בסונאר ותהודה כדי להעריך את כמות הדגה. המשמעות היא כי מספר הדגים בימות העולם גדול פי 10 עד 30 מכפי שחשבו החוקרים עד כה.

קרלוס דוארט, פרופ’ באוניברסיטת UWA, הסביר כי הממצא עשוי להשליך דרמטית על הבנתנו אודות הימים. מאחר ושיעור הדגים גדול בהרבה מכפי שחשבנו, יש להם משמעות מהותית בהקשר של תנועת פחמן וחמצן בים, לדבריו. דוארט הוביל צוות מחקר במהלך שבעה חודשים. לדבריו, רוב המינים המזופלגים נוטים לחפש מזון סמוך לפני הים בלילות והם נעים למים עמוקים יותר במהלך היום כדי להימנע מצופרים. יש להם עיניים גדולות שמאפשרות להם לראות בתנאי חשיכה, והם ניחנים ברגישות רבה שמאפשרת להם לזהות רשתות דייגים במרחק חמישה מטרים ולהימנע מהן. 

דרך phys.org. תמונת שער: Cam Vilay

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן