לפני כמה שבועות הופץ קונספט לסדרת דיאודורנטים חדשה בשם “ספייסר”, המתאפיינת בסדרת ריחות אקזוטיים כמו בואש מצוי ושום מעלף. אז כתבנו שהקונספט הזה נשמע כמו משהו שנלקח היישר מאתר המוצרים הפיקטיביים “מוצר איום“, שמתמחה בקונספטים כאלה בדיוק!
על פניו, כתבנו אז, נראה של-Spacer אין באמת תכלית צרכנית. אלא אם כן מדובר במוצר הפוך על הפוך, דרך מתחכמת של חברה חדשה לתמרוקים להפיץ את השם שלה. אף אחד אמנם לא ישתמש ב-Spacer, אבל אנשים וודאי יזכרו את השם של החברה שהוציאה את הדבר הזה – ואולי יקנו את המוצר הבא שלה.
בעקבות הקמפיין אכן מתברר כי מי שעומד מאחורי הקמפיין היא רכבת ישראל במטרה שנתנהג קצת יותר יפה ברכבת. המסר שנחשף הוא: כשנותנים ספייס כולנו נהנים מהדרך. בפוסט בדף הפייסבוק של רכבת ישראל צוין: “מטרת הקמפיין היא לעודד התנהגות אחידה בתחנות וברכבות על מנת ליצור חווית נסיעה נעימה ומהנה יותר”.
תגובות נבחרות לקמפיין מהדיון שהתפתח:
Tal Bondarov: “חחחח כאן זה לא שוויץ אל תנסו לחנך ישראלים”.
Lionel Aryeh Gordon: “חייבים לחנך ישראלים מסוימים. דווקא חל שיפור ניכר בהתנהגות כאן בארץ ב-20 שנים האחרונות. אנשים חשופים יותר למה שקורה בחו”ל ומבינים שאנחנו לא “פרובינציה”.