הסטארט אפ הזה רוצה להאכיל אתכם בבשר סלבריטאים

כתב: שלו מורן

הנה משהו שלא חשבתי שאשקול: לאכול חתיכה מג’ניפר לורנס. אמנם אני בטוח שלשחקנית הקולנוע האמריקנית בשר עשיר ועסיסי, אך חיבבתי את הביצוע של ב”אופטימיות היא שם המשחק” ולא הייתי רוצה לקטוע או אף לסכן את קריירת המשחק הנוסקת שלה רק בשביל לספק את תאבוני לנקניק.

קוראים מספרים על “נטופיה”: “הספר מעלה שאלות ובעיות של חברה מרושתת מחשבתית בלי להפוך לדידקטי מדי או לשכנע בעמדה כזו או אחרת. אהבתי מאוד” – אמיר קוניגסברג, חבר עמותת טכנולוגיות מוח ישראל (פרסומת)

עם זאת, זה בערך מה שמציעה לי השבוע חברת הזנק BiteLabs, שהפציעה ברשת עם אתר נאה עליו מתנוססת הכותרת: EAT CELEBRITY MEAT. וזה מה שהם מציעים – נקניקים עשויים מבשר אדם, ולא סתם בני אדם: סלבריטיז הוליוודיים מהשורה הראשונה.

התעלול כמובן טמון בכך שהבשר לא באמת מושג על ידי צייד ובישול ידוענים: הוא מופק במעבדה מדגימות תאים שלכאורה נלקחו מאותם ידוענים, שובטו וגודלו לכדי רקמות תאי שריר, ואז שולבו עם בשר מן החי, תבלינים ועשבים, לכדי קטלוג של נקניקי בוטיק עתירי אבק כוכבים.

כתבתי “לכאורה” בפסקה הקודמת, כי לא ברור מה מכל זה אמיתי. על פניו העסק כולו נדמה כהלצה מחוכמת על חשבון תרבות הסטארט אפ ותרבות הצריכה גם יחד. אך בראיון אימייל שערכו אנשי מגזין VICE עם אחד מחברי BiteLabs, הוא טען שהם רציניים לחלוטין וגם שכבר יש להם מוצר אחד בדרך המצוי בתהליך הפקה.
מצד שני, כשהוא אמר שהוא רציני, הוא הדגיש שהוא רציני לגבי “יצירת דיון ציבורי סביב ביואתיקה, בשר-מבחנה, ותרבות הידוענים”. כל זה נשמע עדיין כמו ביקורת חברתית. וייתכן שכך הדבר. ואולי אף – ייתכן שהביקורת הזו תגיע עד כדי השקת סלמי מבשר סלב. בין שזה יקרה ובין שלו, אתם מוזמנים לקפוץ לאתר ולהתרשם ממתכוני הנקניקים המוצעים שם עבור סלבז דוגמת לורנס, ווסט, אלן דג’נרס וג’יימס פרנקו. נשמע לא רע.
מקור: MOTHERBOARD
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן