אמזון תשלח אליכם מוצרים עוד לפני שהזמנתם אותם!

אמזון מכירה אתכם כל כך טוב שהיא רוצה לשלוח אליכם חבילות עוד לפני שהזמנתם אותן.

וול סטריט ג’ורנל מדווח כי החברה רשמה בחודש דצמבר פטנט עבור “משלוח מקדים” (anticipatory shipping), שיטה להתחיל לשנע חבילות עוד לפני שהצרכנים לחצו על הכפתור buy.

השיטה עשויה לקצר את זמני המשלוח ולהניא לקוחות מביקור בחנויות פיזיות. במסמך הפטנט, אמזון מציינת כי עיכובים בהזמנה ובמשלוחים מקוונים עלולים לגרום לצרכנים לא לרכוש מחנויות מקוונות.

על כן, אמזון עשויה לארוז ולשלוח מוצרים שהיא צופה שלקוחות מעוניינים בהם – על בסיס הזמנות קודמות ומשתנים נוספים – אך טרם הזמינו. על פי הפטנט, החבילות עשויות להמתין ללקוחות במשאיות או במחסנים עד לקבלת הזמנה.

 

בהחלטה אם לשלוח אמזון מתבססת, בין השאר, על הזמנות קודמות, חיפושי מוצרים, פריטים בעגלת קניות, החזרות ומוצרים שהלקוח “מרחף” מעליהם עם סמן העכבר שלו. אמזון לא מוסרת במסמך הפטנט הערכה באשר לקיצור הצפוי בזמני המשלוח. כמובן שאלגוריתמי החיזוי של אמזון עלולים להכזיב, ולעלות לה בדמי החזרה של מוצרים שלקוחות לא יזמינו, אך החברה מסרה כי היא תשקול להמיר את המוצר למתנה כמחווה של רצון טוב ודרך לבנות יחסי אמון עם לקוחות.

היום אמזון מקבלת הזמנה, לאחר מכן מוסיפה לחבילה תווית של שם המזמין וכתובתו ושולחת את החבילה לחברת השילוח, שבתורה שולחת את החבילות לבתי הלקוחות או מעמיסות אותה על משאית של חברת שילוח נוספת בדרך ליעד. אמזון שואפת כל הזמן לקצר את זמני המשלוח, ולשם כך היא מרחיבה את פריסת רשת המחסנים שלה על מנת להתחיל במשלוח ביום או בלילה של ההזמנה. בשנה שעברה, החברה הודיעה כי היא מפתחת מזל”טי משלוחים שיטיסו את החבילות ישירות לבתי הלקוחות.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן