רשת American Apparel עוררה באזז גדול לאחר שהציבה בובות עם שיער ערווה בחלונות ראווה בניו יורק.
Amazing. American Apparel’s mannequins now have pubic hair: http://t.co/zZtLMHTlbk Pic: pic.twitter.com/U6KISxQeBS
— Rich Leigh (@RichLeighPR) January 17, 2014
הבובות בחלון הראווה גרמו לאנשים לעצור וגם להיכנס לחנות ולקנות תחתונים.
עובד בחנות אמר להאפינגטון פוסט, כי הבובות שהוצבו ביום חמישי נועדו להמחיש את הטבע האמיתי הלא מתייפייף של המיניות ולהגדיל את המכירות לקראת הוונטיינס. בהחלט נראה שזה עובד. על פי דיווחים, עוברי אורח סקרנים התגודדו סביב החנות, הצטלמו לפניה ו-American Apparel זכתה לפניות רבות מהתקשורת.
Why did American Apparel think it was okay for the mannequin to have pubic hair? pic.twitter.com/aF0QFVC589
— August 8 ♌️ (@_beyondthenorm) January 16, 2014
ל-American Apparel היסטוריה עם שיער ערווה, ככל הנראה כחלק מאסטרטגיית שיווק שתכליתה לזעזע. בשנה שעברה החברה מכרה חולצת טי נועזת עם תמונה של ואגינה במחזור, כמו גם חולצה עם תמונה של חלק גוף עליון נשי, שחושפת לכאורה את הגוף מתחתיה.
בשנת 2011 החברה הפיצה מודעה ובה דוגמנית בתחתונים שחשפה שיער ערווה. האם אפשר לראות בכך צעד של העצמה נשית או צעד מעורר מחלוקת ותו לא? האם חנויות שבובות הראווה שלהן אנושיות יותר גורמות לכם לרצות יותר לקנות מהן?
הנושא פתוח לפרשנויות, אך כעת כבר ברור שהמהלך של הרשת עורר את הדיון הציבורי בארה”ב, עד כדי כך שיש מי שהכתיר את הצעד קמפיין להחזרת שיער הערווה למקומו הטבעי לאחר עשרות שנים של הדרה מהמרחב הציבורי.
הרשת מסרה למגזין Elle.com את התגובה הבאה:
“American Apparel היא חברה שחוגגת יופי טבעי, וחלון הראווה הזה עומד בהמשך ישיר לחגיגה זו. יצרנו את הבובות האלה כדי להזמין עוברים ושבים לחשוב על משמעות המושג סקסי עבורם ולהיזכר ביופי נשי טבעי. רעיון זה עומד מאחורי הפרסומות שלנו אשר נטולות פוטושופ וריטושים שמקובלים בתעשיית האופנה. קיבלנו תגובות חיוביות רבות מאנשים ומצפים לשמוע גם את דעתכם”.
(דרך האפגינגטון פוסט).