לא עושים לכם לייקים יותר? אל תאשימו את עצמכם

מוגש באמצעות משחקים לילדים

שמתם לב שאתם מקבלים לאחרונה פחות לייקים בפייסבוק? מספר ההתראות האדומות שלכם באתר קטן והולך? הרבה אנשים שמים לב למגמה הזו ומאשימים את עצמם.

הם אומרים לעצמם שהם פחות אהובים מבעבר. הם חשים ננטשים, חושבים שאולי הסטטוסים שלהם כבר לא מרתקים כמו פעם ועל כן חברים לא מתייחסים מאחר שאתם משעממים אותם. למעשה, ההסבר שונה לחלוטין.

פייסבוק כבר אינה הרשת החברתית הקטנה והאינטימית שהייתה, רשת של חברים שרוצים לשתף זה את זה בהגיגים, תמונות משפחתיות ואירועים. קשה להבחין בתמורה במעקב יומיומי, אך לאורך זמן פייסבוק הלכה והפכה לרשת בעלת אוריינטציה עסקית.

בשנים האחרונות גדל מספר החברים הממוצע בפייסבוק. הרשת החברתית שמה דגש על דפים עסקיים, בהם חברות וארגונים מפרסמים עדכונים למשתמשים. בחודש אוגוסט פייסבוק גילתה כי בכל זמן נתון יש בניוזפיד 1,500 פוסטים פוטנציאליים של חברים, אנשים שהם עוקבים אחריהם ודפים עסקיים. לרוב האנשים אין זמן לצפות בכל הסיפורים האלה, החל מתמונות חתונה, הגיג ליום ראשון, צ’ק אין במסעדה, סיפור חדשותי ומה לא. אם נניח לרגע שמשתמש פייסבוק טיפוסי ער במשך 17 שעות ביממה, כדי לקרוא את כל התכנים האלה הם יידרשו לקרוא 88 סיפורים בשעה, כ-1.5 פריטים בדקה, זאת אם לא יעשו שום דבר אחר.

כתוצאה מהקידומים האגרסיביים האלה, הסיכוי שהתוכן שלכם ייחשף בפני החברים הולך ופוחת. דרק מילר מערוץ היוטיוב המדעי Veritasium מסביר את התהליך הזה בסרטון הבא. הוא ממחיש כיצד השינויים האחרונים באלגוריתמים של פייסבוק גורמים לכך שהפוסטים שלכם יתקשו יותר ויותר למצוא את הקהל שלהם. הוא חושד (בצדק) כי הפגיעה המהותית בחשיפה היא חלק מאסטרטגיית המוניטזציה של הרשת החברתית.

אם יש לכם תכנים שתרצו לשתף, פייסבוק מחשיבה אתכם כאזרחים סוג ב’ ברשת החברתית אם לא תרצו לשלם עבור הקידום. הרי אם תעניק מעמד שווה למשלמים וללא משלמים, כיצד תצדיק את התשלום? כמובן שכל האבחנות האלה לא חדשות לקוראי “חורים ברשת”. ראו: למה פייסבוק מחשבת את קצה לאחור.

הבעיה בזחילה האיטית של פייסבוק מרשת חברתית חופשית וחינמית לרשת עדכונים בתשלום היא כי חלק גדול מהמשתמשים היצירתיים שמושכים קוראים לאתר לא מעוניינים בהכרח לקדם את עסקיהם.

אם חוויית השימוש שלהם תיפגע, אם ירגישו שאין תמורה הולמת לפעילות שלהם, אם פייסבוק תמתח את הסבלנות שלהם יותר מדי, הם עלולים להפחית מהותית את זמן הפעילות שלהם באתר עד כדי נטישה למקומות מתגמלים יותר. פייסבוק נקרעת בין רצונה ליצור רשת חברתית מעניינת יותר על ידי קידום תכנים איכותיים לבין רצונה להגדיל את שורת הרווח.

בחירה באפשרות האחרונה מן הסתם תסתכם ברווחים גדולים יותר בטווח הקצר, אך בטווח הארוך תפעיל את הספירה להחלפתה של פייסבוק ברשת מגניבה יותר ומסחרית פחות. האבסורד הוא שגם עסקים עלולים להיות לא מרוצים מתוצאות המגמה הזו.

עוד סיפורים בנושא פייסבוק

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן