לקוח תבע רשת משקפיים בטענה כי הוטעה לחשוב שמדובר במותג ברלינאי בשם “קרולינה למקה ברלין”, כך מדווח “כלכליסט”. התובע טען כי המשקפיים שרכש שווים 20 שקל ולא 200 שקל כפי ששילם עליהן, וכי בדיעבד גילה שהחברה המתיימרת להציג את עצמה כברלינאית מייצרת את המשקפיים בסין.
לפי התגובה שהוגשתה לבית המשפט, על פי עורכי דינה של קרולינה למקה, המעצבת הראשית של המותג, הנושאת את אותו שם, היא “גרמנייה, העוסקת זה 15 שנה בעיצוב משקפיים ומעצבת את משקפי המותג מאז 2011”.
למקה “מעידה על עצמה כמי שספגה את השראתה מברלין, שהיא בירת העיצוב של גרמניה. “הצרכן הסביר יודע שבבוטיק הקוסמטיקה ניו יורק סטייל הבעלים אינו דובר אנגלית; שבחנות אופנת פריז ברחוב אלנבי בתל אביב הוא יכול לרכוש מוצרי אופנה מכל העולם; ושחנות אופנת איטליה בתל אביב איננה קשורה לארץ המגף”. הצרכן הסביר יודע שלמותג רנואר אין קשר לצייר הצרפתי, כי חברת אפרודיטה אינה בבעלות אלת האהבה במיתולוגיה וכי למותג הגלישה בלו בירד אין קשר לציפורים”.
בתגובה לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד עוד טענה הרשת, באמצעות משרד עורכי הדין יגאל ארנון, כי מגיש התביעה הוא למעשה עובד במשרד עורכי דין המתמחה בתביעות ייצוגיות, וכי “מדובר בהצגה מתוזמרת היטב” בעקבות כתבה שקרא באינטרנט על המותג.
אם התביעה אמיתית, מפתיעה הנאיביות של הלקוח שמגלה כי קנה בישראל משקפיים שהמסגרת שלהם יוצרה במזרח, העדשות הורכבו בארץ, על ידי מעצבת גרמניה, והם משווקים על ידי מותג ישראלי שמתהדר בשיק אירופי מתנשא.
אגב, סביר להניח שגם לקוח שרוכש משקפי שמש בגרמניה יגלה כי עלותם שווה פחות מ-10% מהמחיר ששילם עבורם.
תמונת השער: בר רפאלי בצילומי קטלוג קרולינה למקה ברלין קיץ 2013 צילום: אייל נבו