״לא כוחות״, הפרויקט המוזיקלי של גלעד כהנא (הג׳ירפות) ותמיד מוסקט עלה לאחרונה עם קמפיין גרילה חדש ודי מוזר ביוטיוב, שפונה ישירות לגולשי פייסבוק רנדומליים באמצעות סרטונים אישיים שהפיקה חברת פה לאוזן.
בכל סרטון מצולמים כהנא ומוסקט על רקע אחת מהתמונות שהעלה אותו גולש לרשת החברתית, ובמהלך דקה-שתיים פונה גלעד כהנא לאותו פייסבוקאי במונולוג שקשור ישירות לכל מיני דברים שהוא פרסם שם. מוסקט מלווה את הכל בתיפוף. הבקשה בסוף כל סרטון זהה: תלחצו על הקישור כדי לראות את הקליפ החדש של ההרכב, ושתפו אותו עם העוקבים שלכם בפייס.
הפנייה הישירה לגולשים התחילה כבר באוגוסט – אך רק לאחרונה הם התחילו לצרף לעסק גם את תמונות הגולשים. עד עכשיו הם פנו לגולשים בשם – מה שהניב סרטונים שאולי היו לא פחות מצחיקים מהחדשים, אבל הרבה פחות אפקטיביים מהם.
ג׳ולי ארביב, אחת מהגולשות אליהן פנה גלעד, סיפרה לנו שלא היה לה קשר לפרוייקט הזה עד עתה. ״אני מניחה שהם בוחרים כל מיני עוקבים שיש להם ״קהל״ כדי לקדם סינגלים. סה״כ זה די מגניב״, היא אמרה.
אפשר לאתר את ההשראה לפנייה הישירה הזו עוד בקמפיין המפורסם של אולד ספייס. והאמת? זה אכן מגניב. ומוזר. אבל מוזר-מגניב. גלעד כהנא ידוע בנאומים הארוכים והביזאריים שלו עוד מיני הג׳ירפות, ו״שבירת הקיר הרביעי״ שהוא מבצע בגולשי הפייסבוק בהחלט מעוררת מחשבה על הקשר בין האמן לקהל ובין הקהל לאומן. מצד שני, לא בטוח שכל הגולשים שמצאו את עצמם משתתפים בעל כורחם בפרוייקט הזה יהיו כל כך מרוצים, וחלק עלולים להתייחס לזה כפגיעה בפרטיות.
הנה עוד כמה דוגמאות לפניות כאלה:
הקליפ המדובר, בו מתארחת גם מרינה מקסימיליאן בלומין, מוטמע למעלה.