תגלית: דולפינים אוהבים להתמסטל במציצת דגי אבו-נפחא

דולפינים נראים בדרך כלל כמו החיה הכי מקסימה ותמימה בעולם. אבל מתחת לחיוך התמידי ולידיעה שמדובר כנראה בחיות הכי חכמות בעולם (מלבד בני האדם לפחות, וגם זה נתון לוויכוח), מסתתרים גם כמה מנהגים משונים שדולפינים נוהגים לקיים, שיגרמו לכם אולי לחשוב שמדובר בעצם ביצורים די מרושעים.

תוכנית דוקומנטרית חדשה של ה-BBC הצליחה לחשוף התנהגות משונה של קבוצות דולפינים, שנוהגים להשתמש בדגי אבו-נפחא כדי להתמסטל. הדגים האלה נוהגים לשחרר גז עצבים קטלני כשהם מרגישים מאויימים, אך הדולפינים מצאו דרך לגרום להם לשחרר כמות מינימלית ומדוייקת של גז מהדגים, ושאיפתו גורמת להם להכנס לטראנס.

״הם התחילו להתנהג ממש מוזר, ושחו כשהאפים שלהם נוגעים בקו המים כאילו הם מרותקים להשתקפות של עצמם״, אמר הזואולוג רוב פיילי: ״זה הזכיר לנו את הטרנד שהיה לפני כמה שנים, כאשר אנשים התחילו ללקק צפרדעות בשביל להכנס לסוטול, ובמיוחד את הדרך שהם נשארו לעמוד המומים לאחר מכן. זה משהו שממש מעניין לראות״.

הוידאו עצמו, שמראה את הדולפינים מתמסטלים (וצולם על ידי מצלמה שהוסתרה בתוך רובוט בצורת צב ים), עדיין לא שוחרר, אך ניתן יהיה לראות בו שהדולפינים לא רק ״מעשנים״ את הדג המסכן, אלא גם מעבירים אותו מאחד לשני כאילו הוא היה ג׳וינט במסיבת רווקים. לא ממש נעים לאבו-נפחא.

קראו גם: קריפי – הדולפין שמענג את עצמו בעזרת דג מת

סרטון קצר מ-2012 מראה דולפינים משתעשעים עם דגי אבו-נפחא. אז עדיין לא היה ברור למה הם עושים את זה. עכשיו כנראה כבר אפשר לנחש שזו בעצם הסיבה שהם תמיד מחייכים.

דרך io9

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן