איך אתם כותבים את רשימת הקניות שלכם? המסורתיים משרבטים את המוצרים שלהם על פתק דביק או דף של מחברת.
החדשנים משתמשים באפליקציית הרשימות באייפון או באנדרואיד כאשר המתוחכמים במיוחד נעזרים בשירותים שמנסכרנים את רשימת הקניות שלהם כך שיהיו נגישות מכל מחשב דרך הענן, יקפיצו תזכורות על פי מיקום ועוד. למזלם של בני המאה ה-15 וה-16, רישום מוצרים לקנייה היה משימה פשוטה באותם ימים.
הפסל, הצייר, הארכיטקט, המשורר והמהנדס מיכלאנג’לו נהג לשלוח את העוזרים שלו לשוק להביא לו מוצרים להם הזדקק בעבודות שלו. על אף שרוב רשימות הקנייה האלה אבדו, כמה מהן, כמו זו שמופיעה מעלה, שרדו. ג’ון אפדייק כתב פעם כי “מצוינות בדברים גדולים מתבססת על מצוינות בפרטים הקטנים”. כמה שהוא צדק. אפשר למצוא דמיון בין השרטוטים שהיוו בסיס ליצירות הגדולות של מיכלאנג’לו, “בכחוס”, “דוד”, “פייטה”, “יום הדין האחרון”, “משה” ואחרות, גם ברשימות קנייה פשוטות של רכיבים כמו בשר ודברים להביא מהשוק.
גם כאשר מיכלאנג’לו שירבט רשימת קניות, הוא עשה זאת בדקדקנות פרקטית וסגנון של אמן. מבקר האמנות סטיב דווין מסביר כי מאחר והעוזר של המאסטרו היה אנאלפבית, מיכלאנג’לו אייר את רשימות הקנייה שלו – דג מעושן, טורטלי, ארבעה מרקי שומר, אנשובי ומעט יין. דרך Biblioklept.