בכל שנה מחדש, מתמודדים עשרות צוותי קריאייטיב בעולם עם אחד הבריפים החשובים ביותר. בריף שיש בו פוטנציאל גדול לפרסים ולעבודות מרהיבות וגם הזדמנות די נדירה לעשות טוב לאנושות (ולכפר על שאר השנה שבה אנחנו מוכרים את נשמתנו לשטן).
לרגל יום האיידס העולמי שחל היום, אספנו כמה קמפיינים יצירתיים, שתוקפים את הבריף מזוויות שונות.
1. מהלך פייסבוק מבריק
במהלך יוצא דופן נפתחו קבוצות בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות, שהכותרת שלהן “אני לא משתמש בקונדום”. הקבוצות החלו לרוץ ובמהרה הצטרפו אליהן גולשים רבים, שהזדהו עם המסר. אבל, היופי בקבוצות הוא שמקים הקבוצה יכול לשנות את הכותרת שלה מתי שהוא רוצה.
וזה בדיוק היה הבסיס למהלך. יום אחד, הוחלף שם הקבוצה ל”HIV – אני חיובי”. אלפי החברים בכל קבוצה, שהתרברבו בכך שהם לא משתמשים בקונדום, מצאו את עצמם חברים בקבוצה שאף אחד לא רוצה להיות חבר בה. הבאזז היה מיידי והמסר עבר בצורה מאוד אפקטיבית.
2. איידס גרפיטי
ישן אבל משובח. סרטון סטופ מושן היסטרי שעשה סיבוב ויראלי מדהים בכל העולם.
רעיון מהמם, ארט מושקע והרבה הומור שמצליחים להעביר את המסר בצורה קלילה וקלה לעיכול.
לסרטון –
3. לפינוקיו יש איידס
קמפיין צרפתי שעלה השנה ומבוסס על תובנה מעניינת – לפעמים אתה משקר בלי לדעת.
צעירים רבים בעולם סומכים על הפרטנרים שלהם ועל התשובה שלהם לשאלות כמו: אתה נקי? נבדקת? אנחנו צריכים קונדום? גם אם אתה חושב שאתה דובר אמת, התשובה שלך עלולה להיות שקרית ומסוכנת.
לגרסה באנגלית –
4. לסלינה יש איידס
קמפיין מרגש ומטריד שבמרכזו תיעוד במשך 90 יום של סלינה, חולת איידס שהסכימה להיחשף כדי שהסיפור שלה יוכל לעזור לאחרים.
הקמפיין, שמטרתו גיוס תרומות לטיפול בבחולי איידס, שם פוקוס על האפשרות לטפל בחולי האיידס ו”להפוך” את התוצאה של המחלה.
לסרטון –
5. איידס הוא רוצח המונים
קמפיין גרמני מעורר מחלוקת, שמציג סדרת סרטונים ופוסטרים בועטים במיוחד, שעושים שימוש מצחיק/מפחיד בדמויות היסטוריות שכולנו מכירים וזוכרים לשמצה. החיבור בין היטלר, סדאם חוסיין או סטאלין לבין סקס יוצר disruption חזק ואפקטיבי מאוד. לא פוליטיקלי קורקט, אבל אי אפשר להישאר אדיש לרעיון.
6. התנועה לשמירה על הבולבולים
בשנת 2011 היה לנו הכבוד ליצור את אחד המהלכים הויראליים ביותר שעלו בישראל. רעיון פשוט עם ביצוע מוצלח עשו את העבודה והגיעו לחשיפה מדהימה.
לסרטון –
7. מפסיקים לקיים יחסי מין
בשנה שעברה הפתיע משרד הבריאות עם סרטון ויראלי קורע שביים רועי כפרי הכוכב. שאפו על היציאה המרעננת, האומץ והיצירתיות.
לסרטון –
8. לאיידס אין דעות קדומות
השנה, החלטנו בקמפיין של דורקס, בשיתוף עם הוועד למלחמה באיידס, ללכת לכיוון אחר. רבים בישראל מאמינים שאיידס הוא מחלה שמסכנת רק קבוצות אוכלוסיה מסוימות. הומואים, אפריקאים, בליינים וכו’. בגלל הבורות ובגלל הדעות הקדומות, אנשים מרשים לעצמם לעשות סקס לא מוגן עם פרטנרים שאינם נמנים על “קבוצות הסיכון”. הקמפיין, שעלה לאוויר בימים האחרונים, יוצא נגד שתי תופעות מסוכנות – דעות קדומות ומין לא מוגן. המטרה היא להעביר מסר חד משמעי – לאיידס/HIV אין דעות קדומות. כולנו חשופים.
טיזרים:
הפתרון:
לא משנה אם אתם אוהבים את זה מצחיק, מפחיד, מרגש, הזוי, בוטה או פרובוקטיבי, העיקר שתזכרו את הדבר החשוב ביותר: לשים קונדום.