7 סימנים שיעזרו לכם לגלות אם אתם עובדים עם פסיכופתים

מאת: נטלי ריער

חושדים שהבוס שלכם מתעלל בכם מתוך הנאה נסתרת? או שהעמית שיושב לידכם משקר ללא הרף ועובר על הכללים מבלי לחוש רגשי אשמה ולו הקלים ביותר? יכול להיות שהם סתם מרגיזים אתכם, אך במקרה קיצוני אחר – יכול להיות שיש לכם עסק עם פסיכופתים.

מיהו הפסיכופת? מתוך ויקיפדיה: “פסיכופתים מבטאים התנהגות נורמטיבית כלפי חוץ, ואף דומיננטיות וכריזמה, לצד קושי בתפקוד הרגשי והחברתי המתבטא בעיקר בחוסר אמפתיה קיצוני, והתנהגויות קיצוניות כגון מניפולטיביות, גרנדיוזיות, יהירות והפרת נורמות חברתיות מוסריות.”

במגזין הביזנס אינסיידר הצליחו לחלץ מתוך ספרה של ד”ר ליליאן גלאס “שפת הגוף של שקרנים” 7 סימנים שיעזרו לכם לגלות אם אתם עובדים עם פסיכופתים.

1. הם מדברים הרבה בלשון עבר

חוקרים מצאו שפסיכופתיים מדברים יותר על העבר מאשר על ההווה, “מה שעשוי לאותת לנו על כך שהם מנותקים מההווה” טוענת גלאס.

2. הם משתמשים במשפטים של סיבה ותוצאה

“מכיוון שפסיכופתים חשים שהכל מגיע להם ושסביבתם האנושית קיימת לרשותם, חוקרים מאוניברסיטת בריטיש קולומביה מצאו שהם עושים שימוש יתר במילים כמו “בגלל”, ו”אז מה” אומרת גלאס, “כנראה מכיוון שהם זקוקים הצדקה ורציונליזציה לפעולות שהם עושים, לעצמם.”

3. הם מרבים לדבר על הצרכים הבסיסיים שלהם

“מכיוון שפסיכופת טיפוסי לא יהיה עסוק במשהו אחר מאשר עצמו, פסיכופתים עסוקים במחשבות על צרכיהם הבסיסיים שלהם כמו אוכל, מחסה וביגוד – המון” כותבת גלאס. “כשמדברים איתם על הצרכים הבסיסיים שלהם, הם גם נוטים לדבר על כך פי שניים יותר מילים מהמקובל, ולספק יותר מדי מידע”.

4. הם לא לוקחים אחריות ולא נושאים באשמה

“פסיכופתים בדרך כלל חושבים שהם הקורבנות בסיטואציה, מה שמגיע מתחושת זכאות היתר שלהם” אומרת גלאס. “הפסיכופת ידבר על עצמו במונחים גרנדיוזיים, כשהוא מאשים אחרים ואינו נוטל שום אחריות על מעשיו”, אומרת הד”ר. “תוכלו לשמוע זאת בחוסר הרגש שבקול שלהם.”

תמונה: “American Psycho”

5. הם סותרים את עצמם לעתים קרובות

זה עשוי לקרות אפילו באותו משפט: “כשתשאל אותם שאלה, פסיכופתים ישקרו או ישמיטו מידע. עם זאת, הם עשויים לומר לך את האמת אם תנסח מחדש את השאלה שלך. חוקרים גילו שיש לכך קשר לאופן השונה שבו מוחם מגיב”, אומרת גלאס

6. הם בכיינים ממש גרועים

“כאשר סוזן סמית, (אשר רצחה את שני ילדיה, וטענה כי הם נחטפו), בכתה לעיני העיתונאים, הדמעות המזוייפות שלה הן אלה שלמעשה העלו את החשד שהיא הרוצחת”.

גלאס מסבירה שכשפסיכופתים בוכים, הם ינגבו את הדמעות בצורה משונה – מתחת לכל עין, אחת בכל פעם. אך “כשאנשים בוכים בכי אמיתי הם בוכים משתי העיניים ונוטים לנגב את שתיהן יחד”.

7. שפת הגוף שלהם לא תואמת את מה שהם אומרים

גלאס טוענת שפסיכופתים לעתים קרובות יגידו דבר אחד, אך שפת הגוף שלהם תספר סיפור אחר. לדוגמה, לומר את המילה “כן”, ולהניד את הראש בשלילה.

דרך: ביזנס אינסיידר

עוד:

טיפוסים שכנראה תפגוש במרכז הערכה

איך לעבוד ב-Open Space ולהישאר בחיים?

תמונת שער: Imgflip

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן