הרבי מצא 98,000 דולר בשולחן יד שניה – והחזיר את הכסף

זה נשמע כמו חלום שכולנו וודאי היינו שמחים להגשים: נח מורוף, רב צעיר מארצות הברית, קנה דרך Craiglist שולחן יד שנייה בעלות של פחות מ-200 דולר. כשהוא ואישתו ניסו להכניס את השולחן אל המשרד של כבוד הרב הם גילו שהדלת קטנה מדי – ולכן התחילו לפרק אותו זה היה השלב בו הרב הבחין במעטפת נייר מאחורי אחת המגירות. כשהוא פתח אותה הוא גילה בה 98,000 דולרים במזומן.

סביר להניח שרובנו היינו לפחות שוקלים לשמור לעצמנו את האוצר – אבל לרב ולאישתו בכלל לא היתה התלבטות. “לא עבר רגע אחד, אשתי ואני הסתכלנו אחד על השניה ואמרנו שאנחנו לא יכולים לשמור על הכסף”, הוא סיפר בראיון. לאחר שהוא הצטלם עם השטרות הוא יצר קשר עם מי שמכרה לו את השולחן – והחזיר את האבידה.

המוכרת, דרך אגב, סיפרה מאוחר יותר שהיא החביאה בעבר את הכסף הזה מאחורי המגירה כחלק מהירושה שלה, ושכחה לגמרי מקיומו.

“אני לא יכולה להודות לך מספיק על היושרה והכנות שלך”, כתבה בעלת השולחן לרב לאחר שהכסף הושב אליה: “אני לא חושבת שיש יותר מדי אנשים בעולם שהיו עושים מה שעשית ומתקשרים אליי. אני עדיין רוצה להאמין שיש עוד כמה אנשים טובים שנשארו בעולם המשוגע בו אנחנו חיים. אתה ללא ספק אחד מהם”.

היינו כותבים כאן כמה מילים על איך הסיפור הזה מוכיח שליהודים יש מוסר גדול ולב רחב, אבל כולנו יודעים שזה לא תלוי בדת אלא פשוט בבן אדם. לבעלת השולחן היה מזל גדול שהיא מכרה אותו לאנשים הגונים – והאמת? כנראה שהאושר והרוגע שהרב ואישתו השיגו מהחזרת האבידה לבעליה שווים הרבה יותר מערימת המזומנים הזאת. כל הכבוד.

דרך Mashable

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן