5 דרכים להראות אהבה ולשמור על קשר בריא

הגיע ט”ו באב, בשביל הרבה אנשים זה סתם עוד יום, בשביל הרבה אחרים זהו יום האהבה. יום שבו אנו צריכים להביא אחד לשנייה מתנות ולחגוג את אהבתנו, אישית אני לא חוגג את ט”ו באב כי מבחינתי בכל יום אני חוגג את אהבתי לבת זוגי.

אשתף אתם במספר דרכים בהם תוכלו להראות אהבה אחד לשנייה ולחזק את הקשר שלכם על בסיס יומי, שבועי וכו’, רוב מערכות היחסים נתקלות במצבים של חוסר תקשורת, דחייה ואפילו התרחקות משמעותית לאחר שהשיגרה מכה בזוגיות.

1. לומר תודה מהלב

כמה פעמים באמת יוצא לכם להביע הערכה כלפי בת או בן הזוג שלכם? כאשר אני כותב לומר תודה מהלב אני מתכוון להביע הערכה אמיתית ועמוקה כלפי בת או בן הזוג שלך.

להתיישב יחד ולהביע במילים ובכמה שיותר פירוט למה אתם מעריכים אחד את השנייה כל כך, מה אתם אוהבים אחד בשנייה ואיך המפגש ביניכם שינה את המציאות אחד של השנייה לטובה.

הבעת הערכה כזאת על בסיס שבועי או חודשי יכולה לעשות פלאים למערכת יחסים, לשבור חומות או מחסומים וליצור קירבה אמיתית יותר, כמו כן לשמור על “ההקשר” הבריא של מערכת היחסים שלכם.

2. יצירה משותפת – בנייה משותפת

תחושת נתק וריחוק מתרחשת אצל רוב הזוגות כאשר כבר אין יצירה משותפת יחד ואין אתגר משותף. לשבת ולראות טלויזיה בערב יחד, או לשבת בבר ולשתות בירה יחד אינם נחשבים לבנייה משותפת.

חשוב מאוד ליצור דברים יחד, ולהתגבר על אתגרים ביחד. למשל ניתן להתאמן בחדר כושר יחד, או לצאת לריצות יחד, לבצע פעילויות מאומצות יותר שדורשות שיתוף פעולה של שני הצדדים, מעורבות מלאה של שני הצדדים. לבנות יחד דבר מה פיסי, כמו מרפסת, או לעצב חדר בבית יחד. כל פעילות שדורשת מעורבות מלאה של שני הצדדים ויוצרת אתגר משותף שיש להתגבר עליו לבסוף יחזק את הקשר ויקרב בין בני הזוג.

צאו מהטלויזיה, מהבארים החשוכים ועשו משהו מאתגר יחד. טיפוס על קירות יכול להיות נחמד 🙂

3. כנות ללא פשרות ברמה יומית

כולנו מאמינים בקלישאה ש”כנות” ו-“אמון” זה הבסיס לכל מערכת יחסים בריאה, אך רוב מערכות היחסים אינם מושתתות על אמון או כנות כלל, אם בן הזוג מזניח את עצמו פיסית ובת הזוג שלו פשוט מקבלת את זה, משמעות הדבר שאין שם כנות או הפוך, חוסר כנות בא לידי ביטוי לא רק כאשר משקרים אחד לשני אלא גם כאשר מונעים קרקע התפתחותית אחד מהשני, אם איני מאתגר את בת זוגי ואיני משקף לה בצורה נקייה את מי שהיא, אני מונע ממה להתפתח ולהשתנות.

רוב מערכות הזוגיות נתקעות “באיזור הנוחות” בגלל חוסר כנות ואמון אחד בשנייה. בגלל פחד או פשוט מכוחו של הרגל, קל יותר לשבת יחד לאכול גלידה ולהשמין או לצאת למסעדה ולאכול לא בריא מאשר לאתגר אחד את השנייה לבצע ספורט, או לאכול בריא יותר.

חשוב שתשקפו אחד לשנייה את האמת בכל רגע נתון מתוך איכפתיות אמיתית, זוגיות התפתחותית היא כזו שמאפשרת לכל צד להתפתח ולהשתנות, לגדול ולהתרחב מעבר למי שהוא היום, אין זה אומר שאנו לא מקבלים את בן זוגנו כמו שהוא, אנחנו פשוט מקבלים את זה שהוא מעוניין להתפתח ולהיות הכי טוב שהוא יכול בשבילנו ובשביל עצמו.

בשביל לבנות את הגרסה הכי טובה של עצמנו אנחנו צריכים “חיכוך”, ה”חיכוך” הזה הוא מקדם ההתפתחות הגבוה ביותר, ניתן לראות זאת במבנה זוגי.

לכן בתחילת הדרך מרגישים צמיחה ללא הפסקה ולאחר כמה זמן שוקעים או מתרגלים.

4. אהבה פיסית וכמה שיותר

אחת הבעיות השכיחות במערכות זוגיות היא “ההתקררות”, תהליך “ההתקררות” של זוגיות הוא תהליך טבעי, הבעיה מתחילה כאשר אין מגע כלל, או שהמגע הופך למן משהו שיגרתי ללא עירנות.

דרך טובה לשמור על “ההקשר” הבריא והנכון של מערכת יחסים אפילו לאחר 4-5 שנים היא לשמר את “הרומנטיות”, אין זה אומר שצריכים כל היום לזרוק ורדים ולשיר שירים, לעיתים מספיק ללטף לה את הלחי, או מספיק להעניק חיבוק אמיתי ואוהב באמצע היום.

המחוות הפיסיות הקטנות עושות את כל ההבדל, אם אתם מוצאים את עצכם כבר מזמן לא עושים את זה, ומערכת היחסים שלכם הפכה להיות משהו פונקציונלי, התחילו לעשות את זה, בהתחלה זה יהיה לכם מוזר לאחר מכן טבעי.

נקודה למחשבה: אין בעיה עם התקררות זוגית, זה תהליך טבעי, הבעיה היא כאשר יש הפסקה מוחלטת של מגע או שאפילו הסקס הופך להיות אחת לחודש. אז כדאי להתחיל לשים לב, כי כנראה שיש נתק או חוסר בתקשורת כנה.

5. ביטויי איכפתיות ספונטניים

זה סעיף שעושה את כל ההבדל, תזכרו שתמיד עדיף לבטא את אהבתכם בצורה ספונטנית ועל בסיס קבוע מאשר פעם בהרבה זמן פשוט לתת מתנה ענקית אחת. לעיתים מכתב בכתב יד שמביע את האהבה שלכם, שיר קטן או אפילו להכין כוס קפה בבוקר ולהביא אותו למיטה עושה את כל ההבדל.

מחוות אהבה כאלה לא רק שמשרות את “ההקשר” הבריא של מערכת היחסים אלא מקרבת הרבה יותר בין בני זוג מאשר פעם בכמה זמן לצאת לאיזה חופשה או אפילו לתת מתנה יקרה.

תדאגו לבצע את המחוות הללו מתוך איכפתיות אמיתית לבן או בת הזוג, ותוכלו לשמור על מערכת יחסים בריאה ואהובה.

שיהיה לכם ט”ו באב שמח והמון אהבה.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן