שלושת הרבדים של שינוי – הכר את עצמך

בשביל שנוכל ליצור שינוי אמיתי בחיינו עלינו לראות את עצמנו כשלם, הבעיה העיקרית של רוב האנשים היא שאין להם את היכולת להביט על עצמם כשלם, כאחד. למשל רוב בני האדם מאמינים שהם ממוקמים איפשהו בתוך הראש שלהם או חלק מאמינים שהם באיזור החזה שלהם ושהגוף הוא סה”כ כלי רכב שאנו משתמשים בו, שאנו נפרדים מהגוף הזה.

נוכל לראות שתפיסה זו שגויה על ידי התבוננות פשוטה. נסתכל על אנשים ברחוב, במיוחד בגילאים של 40 או 50 ומעלה, נוכל לראות את ההזנחה הפושעת שלהם. השמנת יתר, הליכה שפופה, חוסר מודעות מוחלט לעצמיות הפיסית. מצב זה קיים כאשר אנו לכודים בתוך זיהוי עצמי ספציפי.

במצב של זיהוי עצמי שגוי מתפתחות כל התפיסות החצויות שלנו על עצמנו, כל חוסר שביעות הרצון שלנו, האומללות שלנו וכו’. בשביל שנוכל ליצור שינוי אמיתי בחיינו יהיה עלינו ללכת הרבה מעבר ללמידה תיאורטית של חומר, או ללמידה של נושא מסוים והרבה מעבר להתנסויות פיסיות. אנו נצטרך לגשת בצורה הוליסטית שלמה ולטפל בזיהוי העצמי שלנו.

זיהוי עצמי הוא השורש לכל בנייה או תהליך של התפתחות, אם אני מזוהה עם חוסר שביעות הרצון שלי, חוסר האנרגיה שלי, השעמום שלי, הפחד שלי וכן הלאה כך החיים שלי יראו, זה מי שאני אהיה ואלו יהיו הגבולות שלי.

כלים כמו מדיטציה וויזואליזציה (לראות את עצמי במקום אחר) הם כלים שמטפלים בדיוק בשורש של הזיהוי העצמי, ולכן התפתחות אמיתית תמיד באה מהשורש.

חשוב להבין שחלק אחד אינו מתפקד ללא חלק אחר, אם חלק אחד חולה או נגוע כך גם כל החלקים האחרים במבנה, אנחנו יישות אחת שלמה ולא דברים נפרדים. הפסיכולוגיה שלנו אינה נפרדת מהגוף, והגוף שלנו אינו נפרד מהזיהוי העצמי שלנו, מהמיינד שלנו, המחשבות שלנו ואיך שאנו חיים את חיינו.

אם הזיהוי העצמי שלי מלכתחילה שגוי, כל מה שיבנה עליו יהיה בהכרח חצאי דברים, סתירות, קונפליקטים ולא תהיה זרימה או בנייה ממושכת ללא מכשולים משמעותיים בדרך.

ישנם שלושה רבדים עיקריים אשר באים לידי ביטוי בתהליך של שינוי:

1. הרובד האנרגטי – הזיהוי העצמי שלי

2. הרובד המנטלי – הפסיכולוגיה שלי, הדימוי שלי, המטרה שלי

3. הרובד הפיסי – היכולת הפיסית שלי להשיג את זה, לשנות, לעבוד קשה כמו כן מגבלות פיסיות

כאשר אחד מהרבדים הללו נמצא בחוסר איזון, או אינו בא לידי ביטוי, יהיה כמעט בלתי אפשרי ליצור שינוי אמיתי בחיים. כאשר הבסיס לכל הוא הרובד האנרגטי, הרובד “הרוחני” שלנו, הזיהוי העצמי שלנו.

אם אנו מזהים את עצמנו כחלשים, כחסרי אנרגיה וחסרי יכולת כך יראו החיים שלנו. כך אנו נחייה אותם, שימו לב שזה יביא לקריסה אוטומטית של הרבדים האחרים. אדם שמזהה את עצמו כחלש, חסר אנרגיות, תקוע וכו’ הרובד המנטלי מושפע גם כן, המצברוח לא טוב, ראייה שלילית של החיים, פסימיות שורשית, מחסור בכוח רצון ולעיתים התבודדות חברתית. לאחר זמן ממושך של זיהוי עצמי שגוי הגוף מתחיל להגיב, נעשים חולים הרבה יותר, נוטים לאלרגיות, הגוף נעשה חלש ולעיתים אף מפתחים מחלות כרוניות כמו סוכרת, השמנת יתר וכן הלאה.

אין לי אנרגיות להתחיל את השינוי שאני רוצה ליצור ?

הרבה אנשים שמעוניינים ליצור שינוי בחייהם תקועים במעגל קסמים של חוסר אנרגיה, אשר נוצר כתוצאה מזיהוי עצמי שגוי. ככל שאני מזוהה עם העצלנות שלי, חוסר האנרגיה שלי, הפחדים שלי, כך יופיעו ברובד המנטלי הסיבות לא לעשות את זה, ההצדקות למה זה בסדר לא לעשות את זה וכן הלאה, לעיתים מערבים גם את הרובד הפיסי. למשל אנו אמורים לעשות דיאטה, אבל אם כבר לא עשינו אז מותר ליהנות קצת ולאכול ג’אנק פוד.

 

מעגל הקסמים של חוסר האנרגיה כתוצאה מזיהוי עצמי שגוי

הדרך היחידה שלנו לשבור את המעגל תהיה על ידי התמרה של הזיהוי העצמי שלנו, לצורה רחבה יותר או צורה אחרת. ניתן להשתמש במגוון כלים רוחניים להשגת המטרה הזו. אם לא נעשה התמרה של הזיהוי העצמי, כל המאמצים שלנו ייכשלו.

חשוב לזכור, שלושת הרבדים מתפקדים ותלויים אחד בשני, כאשר אחד כושל האחרים כושלים, כאשר הרובד המנטלי חלש, הזיהוי העצמי יפגע וגם הגוף, כאשר הגוף חלש הרובד המנטלי והזיהוי העצמי יפגעו, כאשר הזיהוי העצמי הוא שגוי לא נוכל לבנות דבר כלל.

תבחנו את עצמכם:

כמה פעמים אמרתם לעצמכם שתפסיקו לעשן? ואף ניסיתם? אך חזרתם לעשן?

כמה פעמים אמרתם לעצמכם שתתחילו להתאמן? ולא התחלתם או התחלתם והפסקתם מייד?

כמה זמן חינכתם את עצמכם, ראיתם סרטוני וידיאו, קראתם ספרים על נושא מסויים בכדי ליצור מוטיבציה להתחיל לעשות אותו וזה לא קרה?

במידה ואתם מוצאים את עצמכם עונים, זה קרה לי, משמעות הדבר שהבעיה נחה ברובד הזיהוי העצמי שלכם, אתם רואים את עצמכם בצורה שבה אתם באים לידיי ביטוי, יש שאומרים שהיכולת לדמיין היא המפתח.

אם אני יכול לדמיין את עצמי שם, אני אוכל להגיע לשם. ויזואליזציה היא אחד הכלים החשובים לשינוי של הזיהוי העצמי שלנו, אנו כרגע חסרי אנרגיות, חסרי יכולת ואם נוכל לראות את עצמנו כיישות חזקה, כגרסה הכי טובה של עצמנו, זה יהיה הצעד הראשון להתחיל שינוי.

רעיונות אינם מביאים לשינוי – תזנחו אותם בצד

לא משנה כמה רעיונות טובים יתנו לכם, כמה תוכניות אימון, דיאטה וסדנאות להפסקת עישון, זה לא ישנה דבר. אתם לא תשתנו, לא תהיה לכם יותר אנרגיה, לא תהיה לכם יותר מוטיבציה להפסיק או להתחיל דבר מה כי הזיהוי העצמי שלכם בשורשו שגוי.

עליכם לראות את עצמכם רזים, לראות את עצמכם בריאים, לראות את עצמכם כלא מעשנים בכדי להתחיל תהליך של שינוי, עליכם לראות שזה אפשרי. אתם מול עצמכם.

הדרך היחידה לעשות זאת היא להבין שההסתכלות הנוכחית שלכם אינה באמת אתם, אלא סה”כ זיהוי עצמי שגוי שניתן לשנות. כל עוד תזדהו עם החולשות שלכם, הפחדים שלכם, חוסר האנרגיה שלכם, כך חייכם יראו, אלו יהיו הגבולות שלכם.

תזנחו את הרעיונות, ותתחילו לראות את הגרסה הכי טובה של עצמכם.

פתחו מסמך וורד, או תקחו דף ועט תשאלו את עצמכם – “מהי הגרסה הכי טובה שלי?” ותכתבו אותה, לפרטי פרטים, תראו את עצמכם שם, תראו איך אתם נראים, מתנהגים, מדברים ,חושבים – תתחילו לזהות את עצמכם כמי שאתם באמת.

לבנות את הגרסה הכי טובה של עצמכם משמעותה להיות הכי טוב שאתם יכולים, לגעת בפוטנציאל האמיתי שלכם. תנו לעצמכם להתחיל את השינוי הזה כבר מהיום, כבר מעכשיו ותגלו כמה אתם ללא גבולות.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן