מחזה סוריאליסטי: כדור חוף ענקי מתגלגל ברחובות

בעוד בישראל אנו נהנים ממזג אוויר “סתווי” נוח, ברחבי אירופה יש גשמים, שלגים וסופות חזקות במיוחד. על בריטניה במיוחד עוברת תקופה סוערת, הסערות שפקדו אותה בשבוע האחרון אינן אופייניות לתקופה זו בשנה, ומדובר בתופעה שמתרחשת פעם בעשור. הסופות, הסערות והגשמים גרמו לאבדות רבות בנפש וברכוש, אך השיא הגיע ב-28 באוקטובר בדמות הסופה האימתנית “סיינט ג’וד”, שהיא אחת הסופות החזקות ביותר שידעה בריטניה ואירופה בכלל. היא היכתה בבריטניה בעוצמה של 100-160 קמ”ש, והותירה אלפי בתים ללא חשמל, גרמה לשיטפונות אדירים, ואף לאובדן בנפש בעקבות קריסת עצים.

אך מלבד טרגדיות איומות, “סיינט ג’וד” גרמה לאירוע הזוי במיוחד. במהלך הסופה ניתק ממקומו כדור חוף ענקי באורך של עשרה מטרים, במזרח לונדון.

הכדור היה מחובר לאחד הגגות בכיכר העיר, נעקר ממקומו והחל להתגלגל בכיכר תוך שוא מאיים בדרכו על כלי רכב ואוטובוסים שניסו לעקוף אותו. עוברי אורח שהיו באזור תיעדו את המקרה המוזר, ומהתמונות ניתן לראות מחזה סוריאליסטי, כדור חוף ענק באמצע הכביש בכיכר מפריע לתנועה.

הכדור ניתק ממקומו בשעה שש וחצי בבוקר בעקבות הרוחות החזקות, וקיפץ והתגלגל בכיכר במשך שעה, עד שנלכד לבסוף בידי פקידים במועצת איזלינגטון שהשתלטו עליו והוציאו ממנו את האוויר. הכדור הוסר לחלוטין מהכביש בשעה 10 בבוקר.

כדור החוף הענקי היה קשור לבניין באחת הכיכרות ההומות ביותר בלונדון, ליד תחנת הרכבת התחתית ברחוב בשם “הרחוב הישן”. הוא נמצא שם מאז חודש אפריל, והווה תרגיל פרסומי של חברת Derwent London, שעוסקת בפרויקט שמטרתו למנוע מ-162 טון של פחמן דו חמצני לחדור לאוויר מידי שנה, מה ששווה ערך לדבריהם ל-162 כדורי חוף ענקיים מנופחים. מטרת הכדור הייתה להעביר את המסר הזה.

בימים אלו, בריטניה ומדינות נוספות שנפגעו מנסות להתאושש מ”סיינט ג’וד”, אך זוהי רק ההתחלה וסופות קשות נוספות צפויות לפקוד את אירופה. משוער כי הסופה פגעה בצורה הקשה ביותר בבריטניה ובגרמניה, ומספר הקורבנות עומד כעת על לפחות 13 הרוגים. כל שנותר לקוות הוא כי התקופה הסוערת הזו תעבור בשלום ולא יגבו קורבנות נוספים.

תמונת שער: דרך: supergrouplondon.co.uk

Giant beachball via Twitter

דרך: news.com.au

UK storm: Giant beach ball bounces around London

דרך: metro.co.uk

דרך: itv.com

דרך: islingtongazette.co.uk

Giant Beach ball in London

דרך: mirror.co.uk

דרך: williamrgreen

Old St, Shoreditch, Lon roundabout Apr 2013 © ∂å

דרך: lovingdalston.co.uk

דרך: supergrouplondon.co.uk

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן