מה זה הפרסום הטבעי שכולם מדברים עליו פתאום?

“פרסום טבעי” הינו מושג בו משתמשים בעולם השיווק הדיגיטלי זה כבר זמן מה ולאחרונה הוא מתחיל להיות מדובר גם במחוזותינו. הוא מתייחס לצורת פרסום שמשתלבת באופן טבעי בחווית התוכן הדיגיטלי, כדוגמת טוויטים מקודמים בטוויטר, סיפורים מקודמים בפייסבוק והמלצות התוכן של אאוטבריין, ונולד מתוך הבנה של המשווקים שגולשי אינטרנט לא רוצים שיפריעו להם ושיש להעביר מסרים שיווקים בדרך שתתיפס כטבעית עבור הגולש.

לפרסום טבעי פנים רבות והוא נע על ספקטרום די רחב של “טבעיות”. בכתבה שהתפרסמה לאחרונה ב-paidcontent.org מוינו הצורות השונות של הפרסום הטבעי על פני הספקטרום וסווגו על ידי השמות הבאים: התייר, הדייר, האזרח וה”טבעי באמת”. הינה המדריך המקוצר:

התייר

כבר לא באנר פרסומת קלאסי, רחוק מפרסום טבעי. אלה באנרים על “סטרואידים”, שכוללים לרוב וידאו, תמונות וטקסט. הם כוללים מידע שימושי שמספק ערך לקורא ונדמים לתוכן. הם לא נוקטים גישה מכירתית קלאסית ויש להם יכולות חברתיות מסוימות המניעות אנגייג’מנט משתמשים. דוגמה מ-ynet:

 

הדייר

מודעות דייר הולכות צעד אחד רחוק יותר ממודעות תייר ומשתלבות באופן מלא יותר באתר, כך שהן מרמזות כי מדובר בחלק בלתי נפרד מתכני האתר. כך לדוגמה נראתה אאוטבריין ב-CNN עד לא מזמן:

 

מודעות דייר:

  • ניתנות להתאמה על ידי בעל האתר כך שייראה כחלק בלתי נפרד מתוכן האתר. הרכיב של אאוטבריין, למשל, ראה כחלק בלתי נפרד מהיצע התוכן של האתר ולא כתוכן של חברה חיצונית.
  • ניצול מרבי של החלל: במקום להשתלב בתוכן הרגיל של האתר, יחידות “דייר” הן לרוב יחידות פרסום מסוג חדש, אשר מנצלות לרוב את החלל בין הפסקאות לתגובות בתחתית התגובות כדי “להציף” תכנים רלוונטיים.
  • תכנים מקומיים יחד עם חיצוניים: מודעות תושב מספקות ערך מוסף על ידי הצפת תוכן רלוונטי הן מאתר המוציא לאור והן מרשת חיצונית. הכלי של אאוטבריין הוא דוגמה נהדרת לכך.

התושב

מודעות “תושב” הן צעד אחד לפני מודעות תייר באופן שמשתלב באתר במתכונת טבעית יותר, שנראה ממש כמו תוכן טבעי. הנה דוגמה של “אאוטבריין” ב”חורים ברשת”:

מודעות אלה הן יחידות שניתן להתאים את העיצוב שלהן כך שייראו כחלק בלתי נפרד מעיצוב האתר וגולשים רבים כלל לא יבינו כי למעשה התוכן מוגש על ידי צד שלישי. למעשה, אלה מודעות שמנצלות את החלל שבין פסקאות או בתחתית כתבות כדי להציג את התוכן שלהן במקום בו אנשים צופים. במקרה של אאוטבריין – בתחתית כתבות. המטרה של מודעות אלה היא לספק ערך באמצעות תוכן רלוונטי שעשוי לעניין את הקורא.

 

מודעות “טבעיות”

מודעות אלה משתלבות בתוכן הטבעי באתר באופן הדוק. הנה דוגמה מתוך “חורים ברשת”:

בדומה למודעות התושב, מודעות פרסום טבעי משתלבות בעיצוב האתר באופן מושלם. הן לא נראות כתכנים לא קשורים והן תמיד רלוונטיות. עם זאת, באופן שמרחיב את יכולות מודעות התושב, הן רכיב בסיס באתר ולא תוסף. במקרה הזה – סונול מגישה תוכן רלוונטי ומעניין – כתבה ב”חורים ברשת” שמקדמת למעשה הגרלת טיסות למשחק ה”קלאסיקו”. הגולש יכול להגיב ולשתף כתבות אלה ממש כמו כל כתבה אחרת באתר. והנה דוגמה נוספת: תוכן ממומן בפייסבוק. העדות היחידה לכך שמדובר בקידום היא ה-Sponsored. כמובן שהתוכן עצמו חייב להיות מעניין כדי לקבל תגובות, לייקים ושיתופים ואין די בחשיפתו לקהל גדול.

 

בכל מקום בו הן נמצאות, מודעות טבעיות זוכות לביצועים טובים בהרבה מבאנרים רגילים (במונחים של CTR), אך העלות שלהן ל-CPM אינה גבוהה בהרבה מבאנרים, לפחות לעת עתה. זה לא מפתיע, כמובן: מדובר בשפה פרסומית חדשה שדורשת מהמפרסמים להסתגל אליה. מפרסמים חכמים מבינים שזו העת לנצל את שעת הכושר כשהמחירים זולים ואפשר להשיג דריסת רגל משמעותית בקרב הקהל.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן