בחודשים האחרונים עמלה Outbrain על מחקר אשר משווה את דפוסי צריכת התוכן במדינות שונות כפי שמשתקפים מהנתונים שבידינו. אנו מקווים שנתונים השוואתיים אלו יעזרו לכל מי שמתעניין בתובנות על דפוסי הגלישה של משתמשי האינטרנט בישראל.
1. ישראלים חוזרים לצרוך יותר תוכן בשעות הערב
לפי נתוני Outbrain, צריכת התוכן הממוצעת בימי ראשון* מתבצעת בדפוס דומה לדפוס צריכת התוכן בארה”ב. מספר העמודים הנצפים מוצג בתרשים בקנה מידה שונה בעקבות הבדלי הגודל בין הרשת בארה”ב לבין הרשת בישראל.
בזמן שצריכת התוכן צונחת באופן משמעותי בארה”ב בשעה 16:00, בישראל קיימת ירידה מתונה בצריכת התוכן בשעות אחר הצהריים, עם עליה קלה בשעות הערב ודעיכה לאחר השעה 22:00.
צריכת תוכן ממוצעת ביום העסקים הראשון בשבוע*
2. שעת השיא: 14:00
צריכת התוכן (במונחי צפיה) מגיעה לשיא בשעות הצהריים, 12 בצהריים בארה”ב, ו-14:00 בישראל.
תרשים העמודות הבא מציג את אחוז הקליקים אשר התרחשו בשעה נתונה בכל מדינה.
אחוז הקליקים היומיים לפי שעה ביום
3. החיים מתחילים ב-10:00
בישראל, שעות הבוקר אחראיות לכשליש מכמות הקליקים המתקבלים בשעה המקבילה בארה”ב – 3% לעומת 9%.
עם זאת, בשעות 10:00-14:00 צריכת התוכן בישראל מזנקת ועולה בחלקה היחסה על צריכת התוכן בשעות המקבילות בארה”ב, 40% מהצריכה היומית לעומת 31%.
אחוז השינוי בכמות ההקלקות הממוצעת בימי חול, בהשוואה בין שעות לפני הצהריים ואחרי הצהריים (AM to PM)
העמודות המוצגות מראות את אחוז השינוי בכל מדינה בהשוואה בין השעות בחלוקה סימטרית ל 12:00. בישראל, אחוז ההקלקה בשעה 6 בערב הינו פי שניים לעומת השעה 6 בבוקר. אחוז ההקלקה בשעה 7 בערב הינו פי עשרה מאשר אחוז ההקלקה בשעה 7 בבוקר. ניתן לראות כי בניגוד לנעשה בארה”ב שבה צריכת התוכן בין השעות 8-9 בבוקר גבוהה יותר מאשר בין השעות 8-9 בערב, בישראל המצב הפוך ובשעות 8-9 בערב צריכת התוכן רבה יותר מאשר בשעות 8-9 בבוקר.
אחוז השינוי היומי בכמות הצפיות השבועית, לפי יום בשבוע
4. יום רביעי הכי חזק
בזמן שבארה”ב ימי שני הם הימים בהם צריכת התוכן היא הגבוהה ביותר מכל ימות השבוע, בישראל ימי רביעי מובילים בצריכת התוכן (במונחי צפיות) מכל ימות השבוע. אין מדובר בטעות בתרשים, כמתואר למטה – מכיוון שסוף השבוע בארה”ב מתקיים בימים שונים מאשר סוף השבוע בישראל, קיימת הסטה של יום אחד בהשוואה ולכן בתרשים מופיע יום חמישי.
5. סוף שבוע חזק יחסית
הירידה בצריכת התוכן (נפח הצפיות הממוצע) בעת המעבר מימי חול לסוף השבוע הינה 1/6 מזו המתקבלת בארה”ב עם היציאה לסוף השבוע – 6% ירידה בישראל, לעומת 38% ירידה בארה”ב. ככלל, סופי שבוע אחראים לחלק גדול יותר מצריכת התוכן השבועית בישראל לעומת צריכת התוכן השבועית בארה”ב (27% בישראל, לעומת 20% בארה”ב). את עובדה זו ניתן להסביר באופן חלקי בכך שבישראל קיימים גם אתרים באנגלית הפונים לאוכלוסיה בחו”ל, דבר שמרכך את אפקט סוף השבוע מבחינת כמות העמודים הנצפים.
אחוז הקלקה ממוצע לפי יום בשבוע**
אחוז ההקלקה הממוצע בישראל דומה לזה בארה”ב. עם זאת, בימים שני-שלישי-רביעי-שישי אחוז ההקלקה גבוה יותר בישראל מאשר בארה”ב, בזמן שבימים חמישי-שבת-ראשון הוא נמוך יותר מאשר בארה”ב.
שלא כמו בארה”ב בה אחוז ההקלקה בסופי השבוע גבוה יותר מאשר בכל יום חול, אחוזי ההקלקה בישראל גבוהים במקצת ביום שני לעומת אחוזי ההקלקה בסוף השבוע.
נפח צפיה יומי ממוצע לפי שעות היום
צריכת התוכן היומית מגיעה לשיא באופן עקבי מעט מאוחר יותר בהשוואה לשעות השיא בארה”ב (מספר הצפיות מוצג בקנ”מ שונה עקב ההבדל בגודל הרשת).
אחוז ממספר הצפיות לפי קטגוריה
תכנים בנושאי טכנולוגיה ואינטרנט מהווים 12% מתעבורת הרשת בישראל, יותר מפי שניים מבארה”ב שם הם מהווים רק 5%.
תכנים בנושאי עיצוב וסגנון חיים מהווה 23% מתעבורת הרשת בישראל, יותר מאשר בארה”ב שם הם מהווים 17%.
תכנים בנושאי בידור מהווים 11% מתעבורת הרשת בישראל, כמחצית לעומת ארה”ב שם הם מהווים 22%.
(נתונים אלו מושפעים מהקטגוריות בהן מופץ תוכן במדינות השונות, ואינם מעידים בהכרח על עניין צרכני בקטגוריות אלו)
תודה למחלקת המחקר של Outbrain שטרחה ומצאה את הנתונים, ובעיקר לאלכס בנט על עבודתה המצויינת באיסוף המידע וניתוחו.
עידו ירושלמי הוא מנהל הפעילות העסקית של Outbrain בישראל.
*סוף השבוע בישראל מוגדר שישי-שבת, בעוד שבארה”ב סוף השבוע מוגדר שבת-ראשון. אי לכך, יום ראשון מושווה ליום שני בארה”ב, יום שני לשלישי בארה”ב, וכך הלאה עבור כל יום בשבוע. התרשימים מוצגים בהתבסס על נתוני כל הצפיות וההקלקות שארעו בין אמצע ינואר ועד אמצע אפריל 2013, אשר עבורן מיקום המשתמש היה ארה”ב או ישראל.
**לפי נתוני אאוטבריין בהשוואת נתוני אחוז ההקלקה באתרי תוכן בישראל לעומת אתרי תוכן בארה”ב בין אמצע ינואר ועד אמצע אפריל 2013
השורה התחתונה: