רוצים לדעת מה העולם המערבי באמת חושב את נשים? תשאלו את גוגל.
קמפיין מודעות חדש של ארגון הנשים של האו”ם (UN Women) משתמש בהשלמה האוטומטית לחיפושי גוגל כדי להמחיש עד כמה הרשת, שמשקפת במידה רבה את עולם האמיתי שמאחוריה, מלאה במיזוגניה. כל מודעה מציגה התחלה של שאילתת חיפוש בגוגל, ואת תוצאות ההשלמה האוטומטית שמנוע החיפוש מציע על פי הפופולריות של החיפושים:
כך, כשמישהו יכתוב “נשים לא יכולות” המנוע ישלים “לנהוג”, “להיות בישופים”, “לדבר בכנסייה” וכו’. חיפוש של “נשים צריכות” מושלם ל”נשים צריכות שישמו אותן במקומן”, “נשים צריכות לדעת את מקומן”, “נשים צריכות להיות נשלטות” וכדומה.
כמה שזה פשוט – הצגת התוצאות האלה על פרצופים נשיים מעביר בקלות את המסר שלא מעט אנשים היו מעדיפים להתעלם בו. גם בחברה המודרנית, ה”מתוקנת” והשוויונית כבכיכול – יש לנו עוד כברת דרך ארוכה מאוד עד לשוויון אמיתי.
דרך BuzzFeed