התמונה הזו הרגיזה הרבה אמהות

מריה קנג האמריקנית מוכיחה שאפשר ליהנות מכל העולמות: גם להיות אמא לשלושה ילדים וגם לשמור על גוף של דוגמנית בת 18. בעמוד הפייסבוק של קנג, אשת עסקים ואם כהגדרתה, עלתה לאחרונה תמונה שהצליחה לעלות על העצבים של לא מעט אמהות אחרות.

בתמונה מצולמת קנג בלבוש די מינימלי (אבל ספורטיבי, לא לדאוג), כשלפניה יושבים שלושת הבנים שלה – הגדול בן שלוש והקטן בן שמונה חודשים. עד כאן הכל טוב ויפה – אבל מה שהצליח לעצבן הוא הכיתוב שמריה בחרה לצרף לתמונה: “מה התירוץ שלך?”.

כן, מסתבר שצריך תירוץ כדי להיות אמא ולא להראות כמו מריה קנג.

התמונה של מריה צברה מאות אלפי תגובות. חלקן עודדו את האמא הלוהטת, אבל הרבה מאוד יצאו כנגדה, ואמרו שהשאלה הפאסיבית-אגרסיבית שלה היא לא פחות מבריונות רשת כנגד נשים שאולי לא כל כך שלמות עם הגוף שלהן. זאת כחלק מטרנד של צילומים אחרי הריון שנועד להפעיל לחץ ודיכוי על כל אם שלא מצליחה לחזור לגזרה (שלא הייתה לנשים רבות גם לפני הלידה) של דוגמנית על לאחר הלידה. אחת המגיבות כתבה:

אני יכולה לתת לך הרבה סיבות על למה הגוף הנשי לא תמיד חוזר לעצמו, או נראה כמו הגוף שלך אחרי לידה. התגובה שלך היא לא רק שיפוטית, אלא מבוססת באופן חד צדדי על המקרה הסצפיצי שלך: הגנטיקה שלך, החינוך שלך, ההכנסה שלך וכו’…

למה בכלל חשבת שתגובה כזו יכולה להיות חיובית או מעוררת השראה? אולי משהו כמו ‘אתן יכולות!’, ‘זה אפשרי!’, ‘זה שווה את זה!’ היה יכול לספק הצהרה שהיתה מדברת ליותר נשים מבלי להניח שכולנו מתרצות תירוצים!

מתוך עמוד הפייסבוק של קלג

קלג עצמה לא נשארה חייבת, ופרסמה את ההתנצלות הכי לא מתנצלת בתולדות האנושות:

אני מצטערת על כך שלקחתן תמונה ועיוותתן אותה בצורה כל כך שלילית. לא אכנס לפרטים על איך הייתי צריכה להאבק בגנטיקה שלי, לסבול מהפרעות אכילה, לעבוד משרה מלאה בניהול שני עסקים, כל זה ללא עוזרת. אני לא רזה טבעית ולא עבדתי אף פעם כמאמנת אישית. אפילו לא אזכיר איך לא נכנעתי בזמן ההריון לרצונות שלי לגלידה, צ’יפס או שוקולד, או השתמשתי בבטן התופחת שלי כתירוץ להיות לא פעילה.

מה שאגיד זה זה: הפרשנות שלכם היא לא אשמתי. היא שלכם. הצעד הראשון בלקחת אחריות על החיים שלכן, הגוף שלכן והגורל שלכן הוא לקחת אחריות על המחשבות שעוברות לכן בראש. לא אני יצרתי אותן – אתן יצרתם אותן. אז אם אתן ממשיכות לשנוא את התמונה הזו, התחילו להתרגל לשנוא דברי םאחרים רבים בשארית חייכן. אתן יכולות להאשים, להתלונן או להגיע לרמה חדשה של מחשבה על ידי זה שתאתגרו את המילים השליליות שמגיעות לראש שלכם.

לאחר שכל זה נאמר, השמנה ומאבק עם בעיות בריאותיות היא בעיה גדולה יותר מהתמונה הזו. אולי הגיע הזמן שנפסיק ללכת בשקט סביב הרגשות של אנשים ונגיע ישר לנקודה. אז מה התירוץ שלכן?

אכן התנצלות מלבבת, שסביר להניח לא ממש הרגיעה את הנשים שיצאו נגד ההתבטאות המקורית של מריה.

מי לדעתכם הצד הצודק בוויכוח? האם הלוהטת שרק רוצה לחלוק עם העולם את הביטחון העצמי ואורח החיים הבריא שלה, או הנשים שטוענות שלא צריך להראות כמו דוגמניות כדי להיות מאושרות?

פעילויות לילדים בסופ”ש ועוד באתר לגדול (פרסומת)

אטרקציות לילדיםימי הולדת לילדיםחוגים לילדים

 

דרך Jezebel

עוד חדשות בנושא הורים

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן