פייסבוק פותחת את השער לבני נוער

פייסבוק נוהגת לשנות מדי פעם את מדיניות הפרטיות שלה – אבל מזמן היא לא עשתה שינוי כל כך מעניין: החל מהיום (ד’), תתחיל פייסבוק “לפתוח” יוזרים של בני נוער, כך שהם יוכלו כעת לפרסם סטטוסים פומביים.

אם כבר עברתם את גיל 18, אתם אולי לא יודעים שעד היום פייסבוק הגבילה את אפשרויות ההפצה של סטטוסים שנכתבו על ידי קטינים (18 ומטה). בני נוער לא מסוגלים לפרסם סטטוסים פומביים, אלא רק לשתף סטטוסים עם חברים קיימים ובני משפחה.

בעקבות השינוי במדיניות, תתווסף האפשרות לשלוח פוסטים בתפוצת Public ואפילו לצבור עוקבים – אנשים שמקבלים את הסטטוסים לניוז-פיד גם אם הם אינם אושרו על ידי הצד השני כחברים. כדי לשמור על הנוער, בפייסבוק עדיין הטמיעו מספר אמצעי אבטחה שיופעלו אך ורק בחשבונות של בני נוער: לפני פרסום סטטוסים פומביים פייסבוק תזהיר את המשתמש מההשלכות האפשריות, זאת כדי לוודא שהוא מבין שהפוסטים שלו יוכלו להקרא על ידי כלל הגולשים, ולא רק על ידי אנשים שהוא מכיר:

צילום מסך דרך Mashable

בנוסף, בני הנוער יצטרכו לשנות ידנית את רמת הפרסום ל”פומבי”, וברירת המחדל של הפוסטים תשאר בין חברים בלבד – גם בחשבונות קיימים וגם בחשבונות שיפתחו מעתה והלאה. הם גם יצטרכו להפעיל ידנית את האפשרות לצבור עוקבים אם הם יהיו מעוניינים בכך. סטטוסים ישנים לא יושפעו, וישארו באותה רמת תהודה בה הם פורסמו במקור.

למרות שהשינוי לא צפוי להשפיע על המבוגרים, סביר להניח שהשמרנים ביניהם יצקצקו בלשונם ויגידו “הו, הלכה מעט הפרטיות שנשארה לבני הנוער”. מצד אחד זו טענה נכונה – ולא נופתע אם נשמע על סיפורים מביכים ועצובים של בני נוער שלמרות האזהרות שיתפו סטטוסים שהיו אמורים להיות פרטיים עם כל העולם.

מצד שני, חייבים להתחיל לתת קרדיט לבני הנוער, ולהבין שהעולם המקוון בו הם חיים הוא שלהם בדיוק, אם לא יותר, ממה שהוא שלנו. רובם גם ככה יכולים לפרסם בפומבי אם הם באמת רוצים (על ידי זיוף הגיל בהרשמה לפייסבוק, או פשוט פרסום ברשתות חברתיות אחרת) – עכשיו לפחות זה רשמי.

ומה הסיבה של פייסבוק למהלך? ברשת החברתית לא ממהרים לספר, אבל סביר להניח שהוא קשור לעובדה שיותר ויותר בני נוער עוזבים את פייסבוק, ומעדיפים להשתמש ברשתות חברתיות אחרות. בפייסבוק אולי מאמינים שפתיחת השער הזאת תחזיר אליהם את המשתמשים הצעירים – רק שממש לא בטוח שזה מה שיבלום את הנטישה הזאת.

בני נוער, מטבעם, אוהבים למרוד. הבעיה של פייסבוק היא לא תהודת הסטטוסים, אלא היותה גדולה מדי. סביר להניח שגם עכשיו בני הנוער יעדיפו תמיד לחפש את האתר המגניב הבא, ולא לשתמש ברשת החברתית הענקית שאפילו ההורים שלהם מכירים.

דרך Mashable

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן