אנשים אוהבים להתלונן על מחירי הפופוקורן המופרכים בקולנוע. ובצדק. הם באמת מופרכים. אבל כעת מסתבר שגם אם צריך למשכן את הבית בשביל לקנות פופוקרן גדול לפני הסרט – הקנייה הזו תוכל בדיעבד לחסוך לכם כסף.
מחקר שנערך באוניברסיטת קלן גילה שצופי קולנוע שכרסמו פופקורן בזמן הצפייה בפרסומות שלפני הסרט גילו פחות עניין במוצרים המפורסמים – זו לעומת צופים אחרים.
ויש לזה גם סיבה: על פי השערות החוקרים, הסיבה טמונה במה שהפה שלכם עושה בזמן הצפייה בפרסומות. כדי לזכור שמות של מותגים ומוצרים חדשים, אנשים מסננים לעצמם את השמות תוך כדי תנועות פה, לפעמים באופן בלתי מודע. כשהפה עסוק בללעוס פופקורן הוא לא יכול לשנן את שם המוצר – ולכן גובר הסיכוי שבסוף הסרט אנשים ישכחו את השם המוזכר.
המפרסמים בבתי הקולנוע ודאי לא ישמחו לקרוא את המחקר הזה, שבעצם רומז שהפופקורן והחטיפים, אחד ממניבי הרווח העיקריים של רשתות בתי הקולנוע, הופכים את הפרסומות שלהם ללא אפקטיביות. מהצד השני, קשה להאמין שמנהלי בתי הקולנוע יסכימו לוותר על הקיוסקים שלהם.
ואנחנו כנראה נמשיך לשלם מחירים גבוהים מאוד על פופוקורן שאנחנו יכולים להכין בעשירית המחיר בבית – אבל לפחות נתעודד בכך שאולי מדובר בעצם בהשקעה לטווח ארוך.
דרך Gawker
תמונה: Shutterstock