בנקסי ישב על ספסל ברחוב ומכר אמנות ששווה 225,000$ עבור 420$

בנקסי, כנראה אמן הרחוב הסודי החשוב ביותר בעולם, מבקר בימים אלה בניו-יורק, וממלא אותה ביצירות הגרפיות שלו ובמיזמים האמנותיים האחרים בהם הוא עוסק.

בנקסי, שידוע כאמן שאוהב לפעול בשוליים של עולם האמנות המסורתית, החליט לתת לניו-יורקרים הזדמנות די חד פעמית לקנות לעצמם יצירות מקוריות שלו. היצירות, שנמכרות בדרך כלל במכירות פומביות בסכומים התחלתיים של מאות אלפי דולרים (היצירה Keep it Spotless נמכרה ב-1,870,000 דולרים), הוצבו בשבת בדוכן רחוב חסר שם בסנטרל פארק ונמכרו במחיר של 60 דולרים לאחד.

מעט מאוד אנשים עצרו ליד הדוכן שבו ישב האיש “הזקן”. בסופו של דבר רק שלושה קונים עצרו וקנו יצירות בדוכן בסכום כולל של 420 דולרים על פי ההערכות – אף אחד מהם ככל הנראה לא זיהה שמדובר ביצירות ששוות הרבה מאוד כסף – מדובר באומדן של 225,000 דולר. בין היצירות הקלאסיות שלא נמכרו: הקוף שאוחז בשלט, הבחור עם הפרחים והעכברוש עם החיוך הטיפשי. אשה אחת רכשה שני קנבסים והתמקחה על המחיר ועל כן קיבלה הנחה של 50%, צעירה קנתה קנבס גדול יותר במחיר רגיל ובחור אחד בר מזל משיקגו קנה ארבע יצירות לביתו החדש כי רצה שיהיה “משהו על הקירות”. 

המכירה הספונטנית לא היתה כאמור הדבר היחיד שבנקסי עשה בניו יורק. סרטון אחר שהוא העלה וודאי יגע ללבם של הקוראים הטבעוניים, שכן הוא מציג משאית מלאה בחיות צעצוע חמודות בדרכה לבית מטבחיים.

אם אתם רוצים לדעת עוד קצת על בנקסי, מומלץ מאוד (!) לצפות בסרט התיעודי Exit Through the Gift Shop, שבהתחלה היה אמור להיות סרט תיעודי עליו אך בשלב מסויים הפך לסרט תיעודי שביים בנקסי עצמו על הבחור שתיעד אותו.

ראו גם: הפשע המושלם: 22 יצירות רחוב של בנקסי (תמונות)

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן