5 דוגמאות לחברות שעושות שימוש מתקדם במציאות מועשרת בסמרטפון

מציאות מועשרת או רבודה (Augmented Reality) היא אחת מהדרכים היותר מגניבות להשתמש בסמרטפון שלנו כדי לקבל מידע נוסף על העולם מסביבנו. הטכנולוגיה מתבססת בעיקרה על המצלמה במכשירים החכמים שלנו, ולמעשה “מלבישה” שכבות של מידע דיגיטלי על תמונות בזמן אמת. אתם מכוונים את המצלמה הדיגיטלית למקום מסויים – ועל מסך הטלפון תוכלו לראות את מה שמולכם עם תוספות.

השימוש במציאות הרבודה נפוץ מאוד במשחקים, אך חודר אט אט גם לתחומים אחרים, כמו למשל תחום המכירות והקמעונות. למה למשל לצאת לחנות משקפיים ולמדוד אם אפשר לבצע הדמיה על האייפון ולהזמין את המשקפיים ישר מהמכשיר? למה להציק למוכר בחנות ולבקש ממנו מידע על המכשיר כשאפשר לקבל הכל באופן אינטראקטיבי על המסך של הגלקסי?

לפניכם חמש דוגמאות מגניבות מאוד של שימוש בטכנולוגיה הזאת, שממשיך לצבור תאוצה ופופולריות כל הזמן.

1. איך זה יראה אצלי בבית?

אפליקצית Augmented ל-iPhone ולאנדרואיד היא אחת מאפליקציות המציאות הרבודה הפופולריות ביותר בשוק. בין שלל האופציות שלה הן ללקוחות והן למוכרים, מסתתרת אפשרות אחת מגניבה ושימושית במיוחד: לדמות איך מוצרים שאתם מעוניינים לקנות יראו בבית שלכם.

כך למשל, אם תראו שולחן נאה בקטלוג הבא של איקאה, תוכלו לבדוק עוד בבית כיצד השולחן יתאים למקום הפנוי שיש לכם בסלון (דוגמה לצורך המחשה, למרבה הצער עדיין אין לאפליקציה שיתוף פעולה עם איקאה. וחבל). מה שתראו דרך האפליקציה יהיה מודל תלת-ממדי מפורט של המוצר, ככה שתוכלו לבחון אותו מכל הכיוונים והצדדים.

2. יש לכם את זה בצבע אחר?

רשת חנויות האופנה American apprel מאפשרת ללקוחות החנויות הפיזיות שלה לקבל, אם ירצו, את כל המידע הרלוונטי שקיים באתר החברה על המוצרים השונים. הלקוחות יכולים להשתמש בסמארטפון שלהם כדי לסרוק מוצרים, ואז לקרוא מה גולשים אחרים חשבו עליהם, לבדוק אם הם קיימים בצבעים אחרים ועוד.

 

3. המסע המופלא של כוס הקפה

רשת בתי הקפה סטארבקס הכינה לפני שנתיים אפליקצית AR מיוחדת לחגים, שאפשרה לצלם את כוס הקפה שלכם ולהוציא אותה להרפתקה קסומה ברוח חג המולד. האפליקציה כללה מספר אנימציות בכיכוב חמש דמויות, פלוס אופציות חברתיות רבות כגון האפשרות לשלוח לחברים ברכת חג (עם הלוגו של סטארבקס, כמובן) או אפילו לקבל הצעות למבצעים על כוס הקפה הבאה. דרך Mashable.

 

4. החיפושית המזנקת

הנה פרסומת לא שגרתית ומגניבה לגמרי לדגם החדש של החיפושית: שלט החוצות הרגיל למראה הזה הזמין את הלקוחות להוריד אפליקציה מיוחדת. כשהם צילמו את השלט עם האפליקציה, החיפושית “זינקה” מהשלט דרך מסך הסלולרי (או הטאבלט) שלהם, ואפשרה להם לראות אותה בפעולה מול עיניהם.

לא ברור אם מישהו השתכנע לקנות חיפושית בזכות זה, אבל אתם חייבים להודות שלפרסם רכב, מוצר שמתבסס כולו על תנועה ומהירות, הרבה יותר חכם לעשות דרך תמונות נעות מאשר תמונת סטילס, לא? דרך Business Insider.

 

5. נער במשקפיים

ולסיום, אפליקציה ישראלית שתאפשר למשקפופרים שביננו למדוד את זוג המשקפיים הבא שלו גם מבלי לצאת לחנות אופטיקה. “המראה הוירטואלית” של myChic תצלם את הפרצוף שלכם באמצעות המצלמה הקדמית של הסלולרי, ותאפשר לכם “למדוד” זוגות שונים של משקפיים. מצאתם זוג מתאים? לחיצה אחת והמשקפיים בדרך אליכם.

יש לנו הרגשה שלא רחוק היום בו כל רשתות האופטיקה הגדולות ישתמשו בטכנולוגיה. בכל זאת, למה לצאת מהבית רק כדי למדוד משקפיים

ככל שהמצלמות של המכשירים הסלולריים הופכות לחדות ומדוייקות יותר, כך גדל הפוטנציאל של אפליקציות המציאות הרבודה. כיום עדיין קצת קשה למצוא כאלה מעבר לקמפייני פרסום ספציפיים, אבל אנחנו די בטוחים שעוד שנתיים-שלוש נראה שימוש בטכנולוגיה בכל מקום שרק ניתן לחשוב עליו.

וזה עוד בלי להזכיר את Google Glasses, המשקפיים של גוגל שצפויים לצאת בקרוב לשוק, ומתבססים אך ורק על העקרון של AR. כשאפילו לא נצטרך להוציא את האייפון מהכיס בשביל לראות מידע דיגיטלי במציאות נדע שאנחנו באמת בעתיד.

תמונת שער: מוזיאון לונדון מקים לתחייה את העבר

Streetmuseum היא אפליקציה מגניבה של מוזיאון לונדון לאנדרואיד ואפל שמקימה לתחייה רגעים היסטוריים בחיי העיר. 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן