בעלי ארומה ישראל: אפשר להוריד את מחירי הקפה

כתבה: עדי דברת-מזריץ, פורסם במקור באתר The Marker

“הרווח הנקי של קבוצת ארומה ישראל ב-2013 צפוי להסתכם בכ-28 מיליון שקל. זה כולל את כל העסקים שלנו כולל מפעל קפה, מפעל בצק ומפעל לעיבוד מזון”, אומר ל-TheMarker יריב שפע, בעלי ארומה ישראל (38%), ומודה שאפשר להוריד מחירים.

“תמיד אפשר להוריד מחירים והמשמעות היא שאתה מרוויח פחות. אנחנו עוד בודקים להוריד מחירים ואני משוכנע שבקפה טייק אווי נוריד את המחיר”.

כתבות נוספות באתר TheMarker:

פייסבוק רוכשת את אונבו הישראלית תמורת 200-150 מיליון דולר

הקיבוצים עשויים לקבל שליטה בשטחים בשווי של מיליארדי שקלים

למה אתם מורידים מחירים דווקא עכשיו?

“כי יש תחרות חדשה וטובה של מישהו שגיבש קונספט יפה (קופיקס. עד”מ). אם הגיע גורם שעשה הרבה רעש והקונספט שלו יכול לעבוד אנחנו צריכים לקחת את זה בחשבון. כשהגיעו סטארבקס עשינו התאמות, כשקפה קפה וגרג וגו’ גדלו בדקנו עצמנו מולם, כשיילו ומנטה נכנסו חזק לקפה בדקנו עצמנו מולם”.

ובכל זאת, לקופיקס יש סניף אחד ולכם למעלה מ-120 סניפים

“יש לו סניף אחד אבל הוא עשה עבודה יפה ויש ‘טררם’ מסביב. נוצר מצב שלקוח שנכנס לארומה ומשלם על קפה לקחת 11 שקל מרגיש שדופקים אותו ואנחנו לא רוצים שירגיש ככה. לא נוזיל את מחיר הקפה טייק אויי לחמישה שקלים כי זה לא מחיר שאפשר להתקיים ממנו אבל נוריד ככה שהלקוח שלנו ירגיש יותר בנוח”.

כמה מהמכירות שלכם מהווה הטייק אווי?

“טייק אווי מהווה כ-40% מהמכירות אבל בשלב זה נתמקד אני מניח בקפה. אגב, נקודה מעניינת – מי שמוכר לקופיקס את הפירות והירקות הארוזים זה מפעל ששייך לארומה. זה עולה לו כולל מע”מ קצת יותר מארבעה שקלים ואת זה הוא מוכר ב-5 שקלים. כלומר הוא מוכר את זה בערך בכמה שזה עולה לו. אנחנו מוכרים לו ומפרגנים לו אבל המחיר 5 שקלים לא יחזיק לאורך זמן ואני משוכנע שהוא יעלה מחיר”.

מה אתה אומר על חשיפת TheMarker כי בכירי רשתות קפה גדולות תיאמו מהלכים עסקיים בעקבות השקת קופיקס?

גם אם עשו זאת זה חסר משמעות. מה זה יעזור להם אם הם יתאמו מחירים? בכל מקום יש הרבה מאוד מתחרים ואנחנו מתמודדים גם מול אלפי בעלי עסקים פרטיים. היכולת של רשתות להשפיע היא אפסית. מצער שמנסים להציג כקרטל ענף שהוא דווקא סופר תחרותי ולנסות להצמיד אותנו לכל ‘ההון שלטון’ זה לא נכון. עושים עוול לשוק הקפה”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן