לשבור את “שובר שורות”: עונת הסיום בנתונים (ספוילר)

פרק הסיום של “שובר שורות” (Breaking Bad) של AMC משך 10.3 מיליון צופים ב-29 בספטמבר, והגיע למקום שלישי מכל פרקי הסיום של הכבלים בארה”ב, מאחורי “הסופרנוס” של HBO ב-2007 (עם 11.9 מיליון) ו”סקס והעיר הגדולה” ב-2004 (עם 10.6 מיליון).

אך הטירוף סביב העונה האחרונה של “שובר שורות” לא נעצר במסכי הטלוויזיה. ממש לא.

33,912 קטעי תוכן על הסדרה פורסמו ברשת אאוטבריין בין ה-1 באוגוסט ל-30 בספטמבר. החלטנו לנתח את הסיפורים האלה כדי לענות על מגוון רחב של שאלות, בהן איזו דמות הייתה פופולרית יותר ואיזה תוכן היה מעניין יותר עבור הגולשים.

איזו דמות הייתה הכי פופולרית?

מתוך 33,000 סיפורים על “שובר שורות” שפורסמו ברשת “אאוטבריין”, 14% התמקדו באחת מארבע הדמויות העיקריות. בדקנו אילו דמויות היו פופולריות יותר בין מעריצי הסדרה, במונחים של הנתח שלהם בדפים הנצפים של סיפורים הקשורים בדמויות אלה. מתברר שהתשובה תלויה בחלק העונה אותו מבקשים לבדוק.

Breaking Bad Characters v2

שלא במפתיע, הדמות העיקרית של התוכנית, וולטר ווייט, הייתה הפופולרית מכולן במהלך רוב עונת הסיום. עם זאת, הדמויות האחרות הצליחו לגבור עליו בשלב מסוים. כאשר סקיילר הפתיעה את שונאיה והחליטה לעמוד לצד וולט בפרק 2, הפופולריות שלה נוסקת ונוגעת ב-90% מכלל התכנים שנקראו אודות דמויות הסדרה ביום למחרת שידור פרק 3.

ג’סי גונבת בהצלחה את תשומת הלב של הקהל מוולט לאחר שכמעט שרף את הבית של הווייטים ושיתף פעולה עם רשות הסמים האמריקנית כדי להפיל את וולט (59% מהדפים הנצפים יום לאחר שידור פרק 4). כאשר עתידו לוט בערפל בסוף פרק 5, האנק הפך לחביב הקהל בציפיה לקראת פרק 6 (75% מהדפים הנצפים באחד מהימים).

שני עימותים עיקריים הגיעו לשיא בעונה האחרונה: העימות בין וולטר לג’סי והעימות בין וולטר להאנק. יום לפני הפרמיירה, מספר מדהים של 250 סיפורים פורסמו ברשת אאוטבריין בנושא העימות הצפוי ביניהם. על אף כל ההייפ, הצופים היו מרותקים גם לעימות בין וולטר לג’סי שהעניין סביבו גבר ככל שהעונה התקדמה:

Breaking Bad Rivalries v3

השינוי באמצע העונה לא בא לידי ביטוי גם בתפנית עריכתית, אך גם, ואף יותר בעניין הציבור: העליונות של הקרב וולט נגד ג’סי על פני היריבות בין וולט להאנק התבטא במונחים של דפים נצפים (99:1) ובמושגים של מספר כתבות שפורסמו (3:1) לאחר שידור הפרק השלישי. עד סוף השנה, מספר הסיפורים שפורסמו בנושא העימות וולט נגד האנק גבר על הכתבות שעסקו וולט נגד ג’סי ביחס של 4:1.

עידו ירושלמי הוא מנהל הפעילות העסקית של Outbrain בישראלנכתב על ידי אלכס בנט. פורסם במקור בבלוג של אאוטבריין באנגלית

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן