ממה באמת עשויים חטיפי העוף שאנו אוכלים?

חטיפי העוף הנמכרים בסופר זוכים לצורות ועיצובים יצירתיים: של דינוזאורים, חיות ולבבות, אך מה הם מכילים באמת? מחקר שפורסם באתר האינטרנט של כתב העת the American Journal of Medicine, בדק חטיפי עוף בשתי רשתות מזון מהיר גדולות בג’קסון, מיסיסיפי, וגילה כי רק מחצית מהתכולה שלהם היא באמת בשר עוף.

המחקר, שכותרתו תחת השם The Autopsy of Chicken Nuggets Reads ‘Chicken Little, נערך על ידי ד”ר ריצ’ארד דה שאזו, מומחה לרפואת ילדים ואימונולוגיה במרכז הרפואי באוניברסיטת מיסיסיפי. דה שאזו מציין כי בשר עוף בצורתו המקורית הוא אחד המקורות דלי השומן הטובים ביותר לצריכת חלבון. עם זאת, הוא מוסיף, “חלק מהחברות בוחרות להשתמש בתערובת מלאכותית של חלקי עוף במקום בבשר עוף דל שומן, והן מטגנות אותו ועדיין קוראות לזה בשר עוף.

למעשה, אלה מוצרי לוואי של עוף שיש בהם כמויות גבוהות של קלוריות, מלח, סוכר ושומן וזו בחירה מאוד לא בריאה. וחמור מכך, יש להם טעם נהדר וילדים אוהבים את זה וזה משווק עבורם”.

Delicious Chicken Nuggets

דרך: Michael

בבדיקת מעבדה התברר כי לרוב חטיפי העוף הכילו בין 50-40% בשר, השאר היו שומן, עור, רקמות חיבור, כלי דם ושברי עצמות. באחת מרשתות המזון המהירה החטיפים הכילו 50% שרירים שנמצאים סביב השלד, השאר היו כלי דם, קצות עצבים ובעיקר תאים שמרפדים את העור ואת האיברים הפנימיים של העוף.

חטיפי העוף מרשת המזון המהירה השנייה הכילו 40% בשר עוף מהשרירים סביב השלד, השאר היו שומן, סחוס ועצם.

ממצאי המחקר מלמדים שחטיפי העוף אינם מורכבים ממה שנהוג לכנות בשר עוף איכותי, אלא מתוצרי לוואי ושאריות בשר עוף. דה שאזו אומר שזה בסדר מידי פעם לאכול חטיפי עוף, אבל צריך לדאוג לתזונה מאוזנת ולא כזו שמורכבת רק משומן ופחמימות.

דאגתו היא שחטיפי העוף הם חלק משמעותי מהתזונה של אנשים, ובעיקר ילדים. אם מרבית המאכלים שאנשים אוכלים מכילים כמויות גדולות של שומן וקלוריות, זה עלול בקלות להוביל להשמנה ובעיות בריאותיות רבות נוספות, לדבריו.

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן