גלידת הווניל שאתם מלקקים אולי מריחה כמו תחת של בונה

אוהבים את הניחוח המתקתק והמשכר של וניל? הנה פרט שוודאי לא תרצו לדעת, ויוכל להרוס לכם את ההנאה הזאת למשך שארית חייכם: הריח הזה של הווניל שאתם כל כך אוהבים? יש סיכוי לא רע בכלל שמקורו בכלל בישבן של בונה.

מסתבר שבונים מסמנים טריטוריה על ידי הפרשה של חומר חום ורירי, שמריח בדיוק כמו וניל. החומר הריחני הזה נשמר בשק קטן שנמצא בין האגן של הבונה לבין בסיס הזנב שלו – ויצרני מזון ותמרוקים משתמשים בו כבר למעלה מ-80 שנה כדי להשיג ריח מלאכותי של וניל.

כן, שמעתם נכון. אם חשבתם שריח הווניל מופק מצמח השֶׁנֶף ממשפחת הסחלביים הרי שלא. מלבד הקונוטציה הלא נוחה של תחת של בונה, תהליך החליבה של ההפרשה הזו לא בטוח ב-100%, ולעיתים עלול להשאב יחד איתו גם הפרשות אחרות כמו שתן וצואה. באופן כללי כמויות ההפרשות שמוציאים מבונים לטובת הריח הזה קטנות יחסית, כנראה בגלל שמבחינת עלות-תועלת זה לא ממש שווה את הטרחה. בשנת 2005, עמדה הצריכה העולמית של החומר הזה על כ-110 ק”ג בלבד.

אנחנו בטוחים שלא רק הטבעונים ופעילי זכויות בעלי החיים יסכימו שזה די מיותר לגרום לבונים סבל רק כדי להשיג מעט ניחוח של וניל, במיוחד שאף אדם שפוי בדעתו לא ירצה לצרוך מוצרים שמקור הריח שלהם בישבן של בונה.

מצד שני, אם במקרה איזה מוצר שאתם נוהגים לצרוך כן משתמש בהפרשה הזו, סביר להניח שלא תדעו את זה, שכן הוא יירשם ברשימת המרכיבים כ”חומרי טעם וריח טבעיים”. ראו הוזהרתם.

דרך נשיונל ג’יאוגרפיק

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן