מחקר מגלה מדוע אמהות רוצות “לאכול” את התינוקות שלהן

אמהות טריות נוטות לומר “לאכול אותו” ביחס להתינוקות החמודים שלהן. חוקרים במונטריאול גילו כי יש באבחנה הזו בסיס מדעי באופן שמזכיר התמכרות. על פי המחקר, הריח של תינוק רך אינו רק נעים במידה בלתי רגילה. אמהות שהריחו פיג’מות של תינוקות “הדליקו” את מנגנוני התגמול במוח שלהם, על פי LiveScience.

במסגרת המחקר נבדקו 15 נשים ללא ילדים ו-15 אמהות טריות שילדו בין שלושה עד שישה שבועות טרם הניסוי. החוקרים נעזרו בדימוי תהודה מגנטית תפקודי (fMRI) כדי למדוד את פעילות המוח בעוד האמהות רחרחו את הפיג’מות דרך אולפקטומטר, מכשיר לדיגום ריח והערכת עוצמתו. החוקרים “הזינו” את האולפקטומטר עם ריחות של 18 תינוקות שונים שנאספו מבגדים תחתונים מכותנה שלבשו.

המחקר הצביע על עליה חדה ברמת הדופמין במוח אצל הנשים שילדו באופן דומה לסיפוק שחווים מכורים לסמים או אדם רעב שזוכה לאכול ארוחה טעימה. “המעגל הזה דוחף אותנו לחשוק במאכלים מסוימים ויוצר תלות בטבק ובסמים נוספים”, הסביר חוקר לאתר CBC.

לא ברור אם אמהות עוברות שינוי הורמונלי במהלך הלידה שגורם לתגובה הזו, אך מנגנון “התגמול” שהופעל במוח שלהן היה הרבה יותר משמעותי מתגובה של נשים שלא ילדו לריח של פיג’מה. המחקר עשוי להסביר את השורה החוזרת של הרבה אמהות בנוסח “אתה כל כך חמוד שאני רוצה לאכול אותך”. דרך אחרת לחשוב על המנגנון הזה היא כמו בושם ביולוגי שנועד לקשור בין האם לתינוקה.

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן