האם בנו בן ה-11 של נשיא סוריה התגרה במערב בפוסט פייסבוק?

בתמונת השער: משפחת אסד בימים שמחים יותר.

פוסט פייסבוק שנכתב כביכול על ידי בנו של נשיא סוריה, באשר אל אסד, מספק הצצה להלכי הרוח של האליטה העלאווית השלטת בסוריה בעוד המדינה מתכוננת למתקפה מערבית אפשרית בתגובה לשימוש בנשק כימי ב-21 באוגוסט.

הפוסט, שנמחק בעקבות הפרסום יחד עם חשבון המשתמש, נכתב לכאורה על ידי חאפז אל אסד, בנו בן ה-11 של באשר.

“12 שעות חיכינו…48 שעות הם אמרו, ואנחנו עדיין מחכים…אולי עומד לרשותם הצבא הכי טוב בעולם, מטוסים, ספינות וטנקים טובים יותר משלנו. אבל חיילים? אין חיילים כמו שיש לנו בסוריה. לא הייתי מדרג את ‘החיילים’ האמריקנים כגרועים ביותר כי גם הגרועים ביותר הם חיילים, אך לאמריקה אין חיילים אלא כמה פחדנים עם טכנולוגיה חדשה. הם מכנים עצמם משחררים, הם אומרים שהם תמכו ב’מהפכה’ אך למעשה הם עומדים מאחוריה. כעת כולנו סורים. זה לא משנה אם אתם בעד או נגד כי זו דמוקרטיה, היכולת להביע את עצמך בדרכך. כך כשאנשים אומרים שהם נגד ‘המשטר’ זה בסדר אך יש הבדל ביניהם לבין אלה שמנסים לקחת את הדגל הירוק שלנו. זו מתקפה על המדינה, אך הגרועים ביותר הם האנשים שמאשימים שהצבא שלנו טובח בהם. הם מאשימים אנשים שמוכנים לסכן את חייהם כדי לשמור על חיינו”.

קטע מדברי אסד הצעיר.

 

 

 

בהמשך כותב חאפז: “אני מקווה מאוד שהם יתקפו, כי אני רוצה שהם יעשו את השגיאה הענקית ויתחילו תהליך שאינם יודעים את סופו, בדיוק כמו שהחיזבאללה הביס את ישראל ונאטו בעזרת כמה לוחמי רחוב, רקטות קטנות ורובים…זה מה שיקרה לאמריקה אם תבחר לפלוש משום שהם לא מכירים את הארץ שלנו כמונו, אף אחד לא מכיר, הנצחון יהיה שלנו בסוף לא משנה כמה זמן יידרש. סוריה לנצח”.
אי אפשר להוכיח שהחשבון אכן שייך לחאפז אל אסד, הקרוי על שם סבו, נשיא סוריה לשעבר.
בעל החשבון כתב כי הוא בוגר אוניברסיטת אוקספורד ושחקן קבוצת הכדורגל של ברצלונה, נתונים שאינם מתאימים לילד בן 11 מדמשק. מנגד, אלה עשויות להיות שאיפות ולא פרטים ביוגרפיים. עדויות נוספות תומכות בכך שייתכן ומדובר בחשבון אמיתי של חאפז. בעל החשבון כתב שהוא בוגר בית הספר מונטוסרי בדמשק, פרט על ילדיו של אסד שאושר בכתבת פרופיל של האם, אסמא אל אסד, שהתפרסמה בפברואר, 2011, במגזין ווג. בכתבה תואר אורח חייהם המערבי של ילדי אסד, שמשחקים במשחקי מירוץ בווידאו וצופים בסרטיו של טים ברטון במחשב iMac.
עדויות נוספות תומכות באפשרות שמדובר בחשבון אמיתי של חאפז. כמה חשבונות שעשו לייק או הגיבו לפוסט של אסד שייכים לכאורה לילדים או נכדים של דמויות מפתח בשלטון הסורי. בהם חשבונות השייכים כביכול לשני ילדיו של סגן הנשיא מוחמד נסיף קירבק, עלי וסלי, ושלושה ילשים של סגן שר ההגנה לשעבר, אסף שווקט, שנהרג בהפצצה בחודש יולי, 2012. החשבונות שייכים לכאורה לאחד מבניו של שווקט – באסל, ושני בנותיו, אניש ובושארה. שווקט היה נשוי לאחותו של באשר אל אסד, ועל כן שלושת הילדים הם בני דודים של בנו של אסד, חאפז, לכאורה כותב הפוסט.
עיתונאי סורי שמכיר את אורחות חייהם של האליטה הסורית דיבר בעילום שם עם כתב הניו יורק טיימס אישר שחשבונות הפייסבוק נראים אותנטיים. אחד מהמגיבים התייחס לכותב בשם חיבה, “חאפוז”, והחמיא לו על כוחו ותבונתו. אחר כתב: “הבן כמו אביו. יפה אמרת נשיא סוריה לעתיד”. דרך ניו יורק טיימס. תודה ל-Tomer Hrmty על הטיפ.
חאפז אל אסד בתמונת פרופיל לא מעודכנת בפייסבוק

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן