אנדרטה מסתורית ל”אלוהי הכאוס” צצה מול מסעדה

צוות המסעדה “פסאו גריל” באוקלהומה סיטי הופתע לגלות ביום שישי האחרון מבנה שחור מסתורי שצץ לפתע בחזיתו.

הקרב צמוד! הסטארטאפ לסטודנטים “כוורת” מייצג את ישראל בתחרות בינלאומית ויש לו סיכוי לנצח בעזרתכם! כדי להצביע לחצו על הלינק סמנו את Student Hive ולחצו על Vote Now

בעלי המסעדה גירדו בראשם ולא הצליחו לגבש דעה בעניין האנדרטה מבטון המתנשאת לגובה מטר ושוקלת כמה מאות ק”ג. מוזר לא פחות השלט שמוצמד לאנדרטה המתייחס לספר Azathoth של סופר המדע הבדיוני והפנטזיה הווארד פיליפס לאבקרפט: “בשנה של אדוננו 2012 קריר פיפי תבע את הארץ הזו עבור Azathoth”.

על פי דיווח של הערוץ המקומי KFOR, נראה כי האנדרטה נעקרה מבסיסה והיא כה כבדה עד כי שלושה גברים חזקים יכולים להזיז רק בסנטימטר. “אי אפשר פשוט לזרוק את זה מהחלון ולנסוע. מישהו היה צריך להגיע ולהציב אותה במקומה”, סיפרה בעלת המסעדה, לזלי רולינסון ל”ניו יורק דיילי ניוז”.

איש אינו יודע מי אחראי להצבת אנדרטה ואם נעברה עבירה כלשהי. המשטרה המקומית אמרה לרולינסון כי אין עדות לכך שהאנדרטה נגנבה, כך שהזזתה היא באחריות המסעדה. רולינסון סיפרה כי קיבלה שיחות מאנשים שהתרגשו מהגילוי והזהירו אותה מפני האנדרטה.

ה.פ. לאבקרפט התייחס הרבה לרעיון שהחיים אינם מובנים למוח האנושי, היקום בכללותו הוא עוין, וכי אלו המנסים לרדת לחקר היקום ותופעות החיים המופיעות בו, כגיבורי ספריו, מהמרים על שפיות דעתם. יצירותיו הן פסימיות וציניות, ויוצאות נגד ערכי הנאורות, הרומנטיקה וההומניזם הנוצרי. גיבוריו מנסים לדעת את האמת על היקום, לרדת לחקר הדברים ולהשתמש בשיטות חקירה מדעיות ורציונליות. אך לרוב חקירות אלו מביאות אך להצצה חטופה אל אימה שלא תיאמן, המנוגדת למדע ולשכל הישר (ויקיפדיה). Azathoth היא ישות בדיונית שמוזכרת בספר של הווארד פיליפס לאבקרפט, והיא אלוהי הכאוס.

רולינסון אמרה שהיא לא מתנגדת להשארת האנדרטה במקומה לפחות לתקופה המסוימת, על אף שאמרה בתחילה כי אינה מתייחסת לפסל כאל אמנות. אולי תרמה לכך העובדה שראתה אנשים מתגודדים סביבה וחשבה על הלקוחות הפוטנציאלים של המסעדה, ואולי גם היא לא רוצה להרגיז את אלוהי הכאוס.

חלק מהמגיבים הצביעו על כך ש-Creer Pipi היא אנגרמה של Eric Piper.

פייפר הוא אמן מקומי באוקלוהומה שייתכן ועומד מאחורי המיצב אם כי אין לכך אישור רשמי.

תמונה: JamesD

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן