חוקרים הצליחו להפוך דגים לצמחונים

העליה הגדולה בפופולריות של צמחונות וטבעונות בשנים האחרונות גרמה לכך שכל הקרניבורים שבינינו עוברים שיחת “אז למה אתה עדיין אוכל בשר” אחת לפחות פעם בשבוע, כנראה שאפילו יותר. יותר ויותר אנשים שאינם אוכלים בשר מנסים לשכנע את חבריהם להפוך לצמחוניים, וכעת מסתבר שהתופעה הזו תופסת גם אם אתם דגים. 

חוקרים מבולטימור הצליחו לפתח מזון מלאכותי לדגים. המזון, שמורכב משילוב ייחודי של מרכיבים תזונתיים שחיוניים לדגים, הצליחו להפוך זן טורף, שנזון בין השאר מדגים קטנים יותר – לזן שיכול להסתדר גם עם תזונה צמחונית.

ההישג הזה משמעותי לא רק מבחינה מוסרית – אלא גם מבחינה אקולוגית. מי שראה את הסרטון המפחיד “עולם ללא דגים” יודע שהחקלאות הימית נמצאת במצוקה – ושזנים רבים של דגים צפויים להעלם מהעולם בשנים הקרובות.

אחת הסיבות לכך היא שכדי לגדל ולדוג סוגים מסויימים של דגים יש צורך להשמיד טונות רבות של דגים קטנים מהם, כדי שלדגים הגדולים יותר יהיה מה לאכול.

אם האוכל הצמחוני יחליף את המזון הטבעי של הדגים הנ”ל – זנים רבים יוכלו להמשיך ולהתקיים. ואולי הדגים הגדולים, אם יש להם חוש מצפוני מפותח, יוכלו גם לישון טוב יותר בלילה.

דו”ח של ה-Earth Policy Institute בוושינגטון שפורסם לאחרונה גילה כי די סי גילה כי מספר דגי החוות גדל דרמטית, והגיע לשיא של 66 מיליון טון ב-2012. בגידול בקר, מנגד, נרשמה ירידה – רק 63 מיליון טון. חלק של גדי החווה כמו סלמון הם קרניבורים שניזונים מדגים קטנים יותר כמו אנשובי. כתוצאה מכך, גידול הסלמון מכלה את דגי הבר. הדוח ממליץ על מעבר לגידול דגה שלא מתבססת על חלבון של חיות אחרות.

דרך Boing Boing

ראו גם: עולם ללא דגים: הסרטון שכל אחד חייב לראות

תמונת אילוסטרציה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן