קורע: מדענים פיתחו מחולל בדיחות

האם מחשבים יכולים לספר בדיחה טובה? האם הומור הוא בסך הכל עניין סמנטי של בחירת מילים וסידורן באופן שיישמע מצחיק לאנשים? ואולי הומור יישאר תמיד נחלת בני האדם ומחשבים לא יצליחו להבין את הקטע?

חוקרים מתחבטים בשאלה הזו כבר עשרות שנים. בינתיים, תשמעו קטע. קבוצת חוקרים באוניברסיטת אדינבורו פיתחו מחולל בדיחות ממוחשב (זהירות PDF). למעשה, תוכנה שמנסה לספר בדיחות.

“אני אוהב את מערכות היחסים שלי כמו הקוד שלי, פתוחות”, “אני אוהב את הקפה שלי כמו שאני אוהב מלחמות, קרות”, “אני אוהב בנים כמו סקטורים, רעים”, הן כמה מהבדיחות שהמחולל יודע לספר. אז הומור, אבל לא בהכרח טוב. כבר התקדמות.

פיתוח מודל מתמטי מורכב לבדיחות הוא עניין בכלל לא מצחיק. החוקרים קבעו כי כל בדיחה תכלול שני שמות עצם, X, Y ומאפיין Z וכוללת את התנאים הבאים:

1. בדיחה מצחיקה יותר ככל שמאפיין משמש לתאר את שני שמות העצם לעתים קרובות יותר.

2. בדיחה מצחיקה יותר ככל שהמאפיין מקורי יותר.

3. בדיחה מצחיקה יותר ככל שהמאפיין מעורפל יותר ונתון לפרשנויות שונות.

4. בדיחה מצחיקה יותר ככל ששני שמות העצם שונים זה מזה.

באחד ממערכוני התוכנית “הקרקס המעופף של מונטי פייטון” משחק מייקל פאלין אדם בשם ארנסט שרייבר, כותב בדיחות שהמציא את הבדיחה המצחיקה ביותר בעולם ומת מצחוק.
אמו של ארנסט מגלה את גופתו ומתייפחת, עד שהיא קוראת את פיסת הנייר שנותרה בידו, פורצת בצחוק היסטרי ומתה לידו. גם הרופא שמגיע כדי לבדוק אותם מת מצחוק, כמו השוטרים שבאים לבית.
הצבא הבריטי מגלה עניין בבדיחה הקטלנית ומצווה לתרגם אותה לגרמנית ולשלח גדודי חיילים שיקראו אותה בקול אל מול מכונת המלחמה הנאצית ב-1944.
החיילים הגרמנים, ששמעו את הבדיחה Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! (אין לטקסט הזה כל משמעות בגרמנית), צנחו על האדמה כמו זבובים מתים.
התבוסה של הצבא הגרמני היתה קשה. הגרמנים ניסו להמציא בדיחה נגדית משלהם, אך זו היתה במבטא גרמני קשה, והאנגלים לא הבינו אותה.
אחרי המלחמה אסרה אמנת ג’נבה לספר את הבדיחה המצחיקה עוד, על פי המערכון של מונטי פייטון.

צחוק צחוק, יום אחד המדע יינעל על אלגוריתם הומור מדויק ואז כל הסטנדאפיסטים יישארו מוחסרי עבודה (צחוק היסטרי מרושע).

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן