העירה לשוטרים והושלכה לכלא בנימוק של העלבת עובד ציבור

אורטל בן דיין ישבה בבית קפה בדרום תל אביב ורואה ניידת משטרה עוצרת, שוטרים יורדים ממנה, ניגשים למשפחה שיושבת בבית הקפה, משפילים את האב ומאיימים עליו במעצר לעיני יושבי המקום. בן דיין התקוממה לנוכח מה שנראה לך כמעשה בלתי צודק וניסתה לברר מה קרה. בתגובה השוטרים קראו לה שמאלנית מטומטמת וסירבו להזדהות.

בן דיין נעצרה בנימוק של “העלבת עובד ציבור”, העבירה את הלילה במעצר בנווה תרצה, לטענתה רק בגלל שהעזה לומר מילה לשוטר וסירבה להזדהות בפניו (כפי שהחוק מתיר לה!) אחרי שהוא לא הסכים להזדהות בעצמו. 

יו”ר מרצ, זהבה גלאון:

“שיהיה ברור, בן-דיין, שפעילה בדרום תל אביב כבר הרבה זמן, יודעת טוב מאוד מה היא עושה. היא יודעת שהיא גרה בגראונד זירו של מדינת ישראל, אזור שהמדינה החליטה להפקיר אותו ואת תושביו לאלימות, קריסת תשתיות ופיצוץ אוכלוסין. היא יודעת שהמשטרה מתנערת מאחריותה לבטחון התושבים בדרום תל אביב, ובמקום זאת נראית יותר כמו כנופיה שמהלכת אימים על מי שלא מוצא חן בעיניה, ועל אותם אזרחים שמעזים לדרוש ממנה לטפל בתנאי החיים הבלתי-נסבלים ובבטחון האישי הלא-קיים של האנשים (ובעיקר הנשים) שגרים בשכונות האלה. 

המשטרה עצרה את בן-דיין בתירוץ המביש של “העלבת עובד ציבור”, אותה עבירה מומצאת שהיתה אות מתה עד שהמשטרה גילתה אותה מחדש והפכה אותה לכלי שמכשיר את המעצר של כל מי שהטון שלו לא מוצא חן בעיניה – עבירה שכבר עשור אני מנסה לתקן את חוק העונשין כדי להוציא אותה ממנו ורק לפני חודש הממשלה שוב הפילה את ההצעה שלי. שלא יהיה לכם ספק, שוטרים שמתעמרים באקטיביסטים – בין אם הם נלחמים למען זכויות נשים, מזרחים, פליטים, פלסטינים, או כל קבוצה מוחלשת אחרת – עושים את זה עם רוח גבית של ממשלה שמאוד נוח לה שאנשים שלא סותמים את הפה ודורשים צדק יקבלו כאפה לפרצוף”. 

“שלא יהיה לכם ספק, שוטרים שמתעמרים באקטיביסטים – בין אם הם נלחמים למען זכויות נשים, מזרחים, פליטים, פלסטינים, או כל קבוצה מוחלשת אחרת – עושים את זה עם רוח גבית של ממשלה שמאוד נוח לה שאנשים שלא סותמים את הפה ודורשים צדק יקבלו כאפה לפרצוף. סולידריות עם אורטל בן דיין, לא להפרת זכויות, לא לאלימות משטרתית ולא לאלימות בכלל”.

בן דיין: “במשך 24 שעות בהן הייתי עצורה פגשתי ארבעה קצינים, מפקד צוות, שני סוהרים, שלוש סוהרות ושופט מחוזי אחד שאמרו לי : “עדיף לך להיות חכמה ולא צודקת”. מסר מרתק מטעם רשויות החוק והמשפט. במשך 3 שעות, אמרו לי לסירוגין , 4 קצינים, כל אחד בתורו, שאמסור פרטים ואלך הביתה ושאני צריכה להיות חכמה. כעבור 3 שעות, משך הזמן שמותר לעכב אותי, נמסר לי, לפתע, שהשתנתה סיבת העיכוב שלי, וכעת אני מעוכבת בשל העלבת עובד ציבור והכשלת שוטר במילוי תפקידו. בבית המשפט הואשמתי בחוסר נימוס”.

השוטר המקלל, מלווין בר-ששת, נחשף די מהר בפייסבוק יחד עם תמונתו, ומי שחפר גילה כי הוא לא חוסך מחבריו וכל מי שנכנס לוול שלו את משנתו הגזענית:
בן דיין: “הבחור בתמונה, מלווין בר ששת, הוא שוטר המג”ב שכינה אותי שמאלנית מטומטמת וגרם למעצרי. אני מפנה אתכם לסטטוס שכתב כדי להיווכח בעומקה של הגזענות ולהסיק בעצמכם מדוע החליט להתעמר בי. הסיבה ברורה: באתי לעזרתם של ערבים להם הוא מאחל מוות. אני מאמינה שדי בסטטוס הזה כדי להביא לידי פתיחת חקירה במח”ש על התבטאות גזענית ומסיתה של עובד ציבור זאת בנוסף לתלונה שאגיש עליו ממילא. אני מבקשת מכולם להפיץ את התמונה, לתייג את משטרת ישראל, ולהניע בקשה ציבורית פומבית שתיפתח נגדו חקירה לאלתר!”.
בשעה זו קיר הפייסבוק של המשטרה מוצף בפניות של גולשים שתובעים לחקור את בר ששת. המשטרה לא הגיבה לתלונות עד כה, אם כי הגוף המוסמך לחקור שוטרים הוא בכלל המחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים.
שיהיה לנו בהצלחה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן