מחוסנים מהאמת: תשובות לפוסט של אבישי מתיה

תמונת שער: Shutterstock

בשבועות האחרונים נשמע בבירור קולם של ההורים, המעטים אך הקולניים, שמתנגדים לחיסונים, על רקע מבצע החיסונים הנרחב נגד פוליו. ראו מבצע החיסון נגד הפוליו: 10 שאלות מטרידות שכל הורה צריך לשאול ו-פוליו: התשובות לשאלות שמטרידות כל הורה. שדה קרב של ממש נפתח בין המתנגדים לתומכים והדיון רווי להט, האשמות, טענות ואיומים. הטיעונים של המתנגדים, אם לסכם אותם בקצרה, מתרכזים במישור הקונספירטיבי-מדעי. מדעי – החיסון עושה את ילדיכם חולים. קונספירטיבי – עושים לכם שטיפות מוח – הם, הממשלה, התאגידים ששטופים בתאוות בצע, ועל כן גורמים לכם להרעיל את גופי הילדים.

על אף שתשובות מוסמכות ניתנו לכאורה, את ההורים המתנגדים לחיסונים זה לא מרגיע והם ממשיכים בשלהם. יש קבוצת פייסבוק פעילה נגד חיסונים: אמהות אומרות לא לחיסון הפוליו המוחלש וקולם של המתנגדים נשמע בכל דיון פומבי בנושא. פוסט של אבישי מתיה בנושא הפך ויראלי והופץ גם בדף “סטטוסים מצייצים“. אל תוך הקלחת הזו הצטרפה גם הכת הסיינטולוגית: אירוע “אמנים נגד סימום ילדים” ייערך בסוף החודש בהשתתפות אמנים ישראלים. האירוע נערך על ידי עמותת מגן לזכויות אנוש ששמה נקשר בעבר בכנסייה הסיינטלוגית על פי פרסום של נענע10.

“חובה. אני מופיע ב-29.8 בפתיחת תערוכה בינלאומית נודדת, תחת הכותרת “אמנים נגד סימום ילדים”, כתב השחקן תומר שרון בפייסבוק, “הפוסט של אבישי הוא חלק מהתעוררות כללית בנושא תרופות, אינטרסים, סכנה. לבריאות”. שרון הודה בתגובות שלא ידע כי האירוע קשור לסיינטלוגיה, אך אמר כי הוא מסכים עם עמדות הכת בנושא החיסונים.

 

קשה לדעת כמה מהמתנגדים מושפעים ישירות מדברי הסיינטולוגיה או מאמינים בת הסיינטולוגיה, אך ניתן למצוא מיתאם די ברור בין האג’נדה של מתנגדי החיסונים לבין העמדות המתנגדות לסמים, טיפולים פסיכיאטריים והרפואה המודרנית בכלל אצל הסיינטולוגים.

ד”ר ראמי גריפאת, מומחה לבריאות הציבור, קרא את הדברים, התרגז על חוסר האחריות והקלילות בה אי דיוקים והטעיות לשיטתו נחשפות לקהל גדול, והוא מגיב ב”חורים ברשת” לדברים של מתיה, פיסקה אחר פיסקה. התשובות של גריפאת מודגשות:

הבוקר אני בוחר להיות נוקב.

גם אני.

אבל המציאות, האמת, העובדה, היא זו: הורים שמחסנים את ילדיהם הם הורים חסרי אחריות.
הורים שלא מחסנים את ילדיהם וסומכים על חסינות האוכלוסייה הם חסרי האחריות.
הם הורים שנותנים לפאניקה ולהפחדה ולשטיפת המוח לנהל אותם. הורים שמחסנים לא מונעים פוליו. להיפך, הם משמרים את הפוליו.
החיסון המוחלש הוריד תחלואה מפוליו ב- 99%!

איך הם עושים זאת? בכך שהם מחדירים נגיף חי (“מוחלש”) לגוף של הילד שלהם.

כמו החיסונים נגד אדמת, חצבת, חזרת ואבעבועות רוח שניתנים כשגרה, הנגיף המוחלש גורם תגובת חיסונית המעניקה חסינות בלי לגרום למחלה ולאחר מכן מסולק מהגוף.
הילד שלהם, עד החיסון, היה בריא לחלוטין.
ולאחר מכן בריא עוד יותר כי מחוסן.
כעת, בפועל, הוא “נשא”. יש לו פוליו בגוף. ועכשיו הוא יפריש אותו לביוב.
לתקופה מוגבלת, שבועיים שלושה בממוצע.

הפוליו לא קיים בישראל. אין פוליו. אין חולים. אין משותקים. אין מתים. כבר שנים ארוכות.
הפוליו היה מגפה בכל העולם, ובזכות החיסון הצטמצם כיום לשלוש מדינות: פקיסטן, אפגניסטן וניגריה. וזה בגלל שמאמצי חיסון הילדים נתקלים בקשיים פוליטיים ובטחוניים. הזן שנמצא בארץ כרגע דומה לזה שנמצא בביוב במצריים ומקורו מפקיסטן.

מתי היו חולים בפוליו? רק ב-1988.

ומאז נכנס הנגיף למדינה בגלל תנועת נוסעים מחו”ל.
איך הם חלו? נכון, הם חוסנו.
טעות. חלו רק 15 חולים לפני שהספיקו לחסן את כל האוכלוסיה. לא היו מקרים אחרי מבצע החיסון.
מי חיסן? נכון, משרד הבריאות.
החלטה במקומה בייעוץ ארגון הבריאות העולמי והמרכז לבקרת מחלות האמריקני. לפי מבחן התוצאה הייתה זו פעולה מצויינת.
כל החולים בעולם ב-25 השנים האחרונות היו מחוסנים.
כשיותר מחצי האוכלוסייה קיבלה את החיסון, קורים מקרים של כשל חיסוני (כמו בכל טיפול רפואי אחר), והחולים האלה באופן לא מפתיע קיבלו את החיסון בעברם. זה קורה במיוחד באוכלוסיות שאין “שיעור כיסוי חיסון” מספיק. אם מגיעים לרמה מסוימת של חסינות באוכלוסיה, אין זה קורה.

עכשיו לבשורה האיומה באמת:
מדוע קוראים לכם להתחסן? כדי לשמר את המחלה.

שקר. אף רופא בריאות הציבור אינו מעוניין בשימור המחלה. ארגון הבריאות העולמי שם לו מטרה להכחיד את הפוליו מהעולם ועובדים קשה מאד להשגת המטרה.

חוזר: כדי לשמר את המחלה. למי יש אינטרס לשמר את הפוליו בעולם? נכון, לחברות התרופות. לחברות התרופות אין אינטרס שתהיו בריאים. האינטרס של חברות התרופות הוא לשמר אתכם כחולים כרוניים.
מערכת הבריאות והספרות הרפואית עובדים כל הזמן כדי לנתק את ההחלטות הרפואיות מחברות תרופות וגופים מממנים.
הסיבה פשוטה: בלי מחלות, או מגפות, חברות התרופות לא יעשו כסף.
אל תדאגו, תמיד יהיו מחלות חדשות ומתחדשות (Emerging and Re-emerging diesease) שיספקו תעסוקה לחברות התרופות. לא צריך “לשמר” את הפוליו. בשנים האחרונות האנושות קיבלה את ה-HIV, קדחות המורגיות למיניהן, SARS, קורונהוירוס, שפעת פנדמית ועוד, שלא היו קיימים קודם.
בלי פוליו, חברת GSK תפסיד כסף.
החיסון המוחלש נגד פוליו הוא זול מאד ועולה סנטים בודדים. אין פה אפשרות לרווח. מה גם שאין עליו פטנט ומייצרים אותו יצרנים שונים בכל העולם.

לאיזה ארגון יש אינטרס לפגוע בהכנסות של עצמו?
לאיזה ארגון יש אינטרס לחסל את עצמו?
לאיזה ארגון יש אינטרס לא לייצר עוד ועוד חיסונים ולמכור אותם לפראייר הראשון שיקנה?

מה קורה במציאות? במציאות יש נגיפי פוליו בביוב כל השנה. חוזר: כל השנה. כל השנים. חוזר: כל השנים. איך מגיעים הנגיפים לביוב? דרך הצואה של מחוסנים. חוזר: מחוסנים. כלומר, רק ילדים ותינוקות שחוסנו מפרישים את הנגיף לצואה. אם לא היו מתחסנים, ייתכן שכלל לא היו נגיפי פוליו בביוב.

טעות גסה. הנגיף המופרש לביוב הוא נגיף הפרא (wild polio virus) ולא הנגיף החיסוני המוחלש (vaccine derived polio virus). ומעבר לכך, מי שחוסן בחיסון המומת בזריקה יכול להפריש את נגיף הפרא בלי לחלות אם הוא נדבק בו, אך מי שקיבל את החיסון המוחלש בטיפות רוכש חסינות מעיים טובה יותר ומפריש פחות את הנגיף.

ומה לגבי ה”נשאים”?

צריך להבדיל בין הפרשה לתקופה קצרה לבין נשאות כרונית. ההפרשה הקצרה קורה בכל מקבל חיסון מוחלש והיא חלק מהתגובה החיסונית וברוב המקרים היא רצויה, כי ההפרשה הזו מחסנת גם את בני הבית של מקבל החיסון. זה כלי נהדר למניעת התפרצויות של פוליו.
שוב: יש אלפים לאורך השנים. אלפים.
מאיפה הנתונים האלה? מתוך איזה אזור? לאורך איזה תקופה? הנשאים הכרוניים הם חולים אשר מערכת החיסון שלהם חלשה ולא היו אמורים לקבל את החיסון. מספרם קטן מאד.

האם מישהו מהם הפך לחולה? לא. האם מישהו מהם הפך למשותק? לא. האם מישהו מהם מת? לא. מבצע החיסונים הזה מגביר את הסיכוי שזה יקרה.
טעות. מתן חיסון אינו מעלה את הסיכון לחלות באדם נשא. הוא אמור לקצר את תקופת ההפרשה אצלו ולהגן על הסובבים אותו.
אם אתם משתפים פעולה, אתם מגבירים את הסיכון שמשהו כן יקרה, אתם, ההורים הלא אחראים שמפקירים את ילדיכם לתרגיל של ארגון הבריאות העולמי, חברת GSK ומשרד הבריאות.
מעניין מה מטרת הכותב? “תרגיל”? “חברת הבריאות”?

רוצים להתפוצץ? להתפוצץ באמת?

שפה לא מדעית שבאה לקצור רייטינג!

התרכיב שדוחפים אתכם להשתמש בו לא נבדק. חוזר: לא נבדק. חוזר: לא היה ניסוי קליני. שום ניסוי. הילדים שלכם הם הניסוי.
שגיאה גסה. החיסון מחולש שינתן הינו bOPV הכפול, שנבדק בניסויים קליניים והודגם כי יעיל יותר ואף בטוח יותר מהחיסון המוחלש המשולש tOPV. בנוסף, זה חיסון דומה מאד לחיסון הותיק רק בהורדת זן 2 שכבר הוכחד מהעולם בזכות החיסון.

אתם, הורים יקרים, אלה שמפקירים את הילדים שלכם בידיה של חברת תרופות נגועה בשחיתות ומעורבת בשערוריות בכל רחבי העולם. זו אותה חברה שמכרה לכם את האלטרוקסין המסוכן.

אלטרוקסין זה תחליף להורמון בלוטת התריס שמיוצר על ידי חברות שונות. כשעוברים ממוצר של חברה אחת לשניה צריך לאזן מחדש את החולה כי יש הבדלים בתהליכי היצור.
זו אותה חברה שדוחפת לבנות שלנו חיסון מפוקפק נגד סרטן צוואר הרחם (לפי תחקיר “יומן” ששודר אמש).
החיסון הוכח כיעיל ובטוח במניעת יבלות ונגעים מקדימים של סרטן צוואר הרחם. הנתונים מוצקים ורחוקים מלהיות “מפוקפקים”.
זו אותה חברה שנאלצה לשלם 3 מיליארד בארה”ב לפני שנה על הטעייה, מירמה והעלמת מידע.
טוב שיש גופים שמבקרים חברות פרטיות כדי להגן על הציבור. במקומות אחרים דברים חמורים קורים ואפילו לא נשאלת שאלה.
זו אותה חברה שעל–פי החשד שילמה כחצי מיליארד דולר שוחד לרופאים בסין וזייפה מחקרים רפואיים.
על פי החשד? טוב שהכותב דייק במשפט הזה.
זו אותה חברה שתחקיר “60 דקות” מינואר 2011 חשף שהתרופות שייצרה במפעל הגדול ביותר שלה בפורטו ריקו היו מעורבות במים מזוהמים ונשמרו בטנדרים.
יתכן שנכון, אבל החיסונים שאנו מקבלים לא מגיעים מפורטו ריקו.

זו אותה חברה שמממנת, או תורמת, או מעבירה כספים, או משתמשת כיועצים ב-5 יועצי חיסון בכירים בארגון הבריאות העולמי. אלה שמחליטים האם יש מגפות וכיצד יש לטפל בהן ואלו חיסונים ייבחרו.

רוצים את שמותיהם? הנה השמות:

פרופסור ג’והני אקסולה, מנכ”ל משרד הבריאות והרווחה בפינלנד (קיבל ב-2009 4.7 מיליון דולר מחברת גלקסו-סמית-קליין).

לכיסו האישי או למטרות מחקר?;
ד”ר אלברט הוסטרהאוס, פרופסור לוירולוגיה באוניברסיטת ארסמוס של רוטרדם; פרופסור מליק פריס, פרופסור למיקרוביולוגיה, אוניברסיטת הונג קונג; פרופ’ נייל פרגוסון, פרופסור בקולג’ האימפריאלי בלונדון; ד”ר ארנולד מונטו, ראש מחלקת בריאות ציבורית באוניברסיטת מישיגן.
שוב, טוב שאנו יודעים על כך. האסון הוא אם לא היינו יודעים.

ועל חברת התרופות הזו אתם סומכים?

אינני סניגור של חברות התרופות, אבל אלה גופים חיוניים לבריאות הציבור. למה? מאיפה נקנה תרופות וחיסונים? עם זאת, חייבים לבקר היטב את תהליכי העבודה שלהם ולמנוע קשרים עם החוקרים.
תביטו בראי. תביטו זה לזו בעיניים. הייתם קונים מהחברה הזו חיסון? הייתם מכניסים חומרים שהחברה הזו שולחת לתוך הגוף של הילד שלכם? באמת? כאלה הורים אחראיים אתם? אז תפסיקו להתבכיין. וליילל. ולהתלבט. ולחכות שמישהו יחליט בשבילכם. קחו אחריות. והגידו “לא”. לא ברור וחזק.

מי שאומר לא לא לוקח אחריות אלא מבטל את דעות המומחים ובוחר להאמין לעיתונאי אחד. מטרת החזרת החיסון המוחלש לתקופה מוגבלת היא מניעת הופעת מקרי פוליו שמסתובב בארץ כבר מאפריל ולשמחתנו לא גרם למקרי תחלואה, יתכן שבזכות הפעולות שבהן נקט משרד הבריאות. לכל “תרופה” יש תופעות לוואי וחסרונות, אך כרגע נראה שזה הכלי הדרוש.

תודה ליותם מור על הטיפ.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן