מחקר: שיתוף יתר של תמונות בפייסבוק פוגע ביחסים

תמונת שער: Kobby Dagan / Shutterstock.com

אנשים שמציפים את הניוזפיד בתמונות כל חמש דקות – זה בשבילכם. מחקר חדש שנערך בבריטניה ובדק את ההשלכות של שיתוף תמונות ברשתות חברתיות גילה כי העלאת יותר מדי תמונות (ולא פחות חשוב מכך – תמונות חוזרות על עצמם של המפרסמים ובני משפחה) עלולה לגרום לאנשים לחבב אתכם פחות.

המחקר, שנערך בשיתוף פעולה בין ארבע אוניברסיטאות בבריטניה, תחת הכותרת הבלתי אפשרית Tagger’s Delight? Disclosure and liking in Facebook: The effects of sharing photographs amongst multiple known social circles – מוכיח כי מה שקרוי “שיתוף יתר” (over-sharing) עלול לפגוע משמעותית ביחסים של המשתפים עם חבריהם.

“המחקר שלנו גילה כי אלה שמרבים לשתף תמונות בפייסבוק פוגעים ביחסים שלהם בעולם האמיתי”, מסביר ד”ר דיוויד יוטון, “הסיבה לכך היא כי אנשים, אם אינם חברים מאוד קרובים וקרובי משפחה, לא מגיבים היטב למשתמשים שמרבים לשתף תמונות של עצמם”.

זה לא רק מספר התמונות שאתם משתפים אלא גם אילו תמונות. ה”סלפי”, התמונות העצמיות מובילות לירידה “בתמיכה ובאינטימיות” של חברים במפרסם. שיתוף יתר של תמונות עצמיות של המפרסם וחבריו משפיעה לרעה אפילו על היחסים עם חברים קרובים.

ראו גם: 15 צילומים עצמיים מצחיקים במיוחד (תמונות)

יש במחקר גם מסר חשוב למותגים. כאשר מותגים משתמשים בתחרויות כדי לקרוא למשתמשים לפרסם תמונות של עצמם מחזיקים במוצרים, זה משפיע לרעה ביחסים של המצולמים עם חברים. זה לא מפליא במיוחד: אנשים מבינים כי חבריהם מצולמים עם מוצרים לא משום שהמוצר הזה יקר ערך עבורם אלא כדי לקבל פרס.

אנשים מבוגרים שיוצאים מעורם רק כדי לקבל הטבה מסוימת זה לגיטימי לחלוטין אך טורן אוף כאשר מנפנפים בכך לעיני חברים. אפשר להסביר בקלות גם את היחס השלילי כלפי משתפי היתר של תצלומים עצמיים – הם נתפשים כעסוקים יותר מדי בעצמם, להבדיל אנשים שמעלים תמונות מהן החברים יכולים להפיק הנאה וערך מוסף. עצות פשוטות שכל אחד יכול ליישם בקלות הן לפרסם כמה שפחות תמונות עצמיות ולשים לב לפידבק מהחברים (לייקים, שיירים, תגובות). אחרי הכל זו רשת חברתית ולא אישית. אם אתם מדברים אקדמאית שוטף הנה המחקר המלא.

דרך PopPhoto

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן