3 שקרים מותרים כדי לייפות קורות החיים

בפני רוב מחפשי העבודה ניצבת דילמה מוכרת: אסור לשקר בקורות החיים, אבל מצד שני, גם לא פשוט למצוא עבודה עם כנות מוגזמת (“אני פשוט כל כך גרוע בתוכנה הזאת…”). אז מה כן מותר לעשות כדי לייפות קצת את הרזומה? לפניכם 3 שקרים חוקיים לחלוטין:

 

1. להשמיט או לנסח מחדש ניסיון לא רלוונטי / לא מועיל

“לא מועיל ולא מזיק?” לא בטוח. כדי לעשות את הרושם הטוב ביותר על מי שקורא את קורות החיים שלכם, אפשר ואפילו מומלץ להשמיט חלקים שבמרוצת השנים, הפכו לממש לא רלוונטיים. למשל, כשיש ניסיון מעבודה במלצרות בגיל 24 למועמד שהיום עובד כאיש שיווק, זה לא רק מיותר, זה בזבוז של דיו ומהווה אפילו נזק לאיכות הסביבה.

 

לעומת זאת, קיים גם המצב ההפוך – כשתרצו להגיש מועמדות למשרה אשר עבורה אתם מיומנים יתר על המידה, מה שנקרא “Over Qulified” ועשוי למנוע מכם להגיע לדלת הראיון בהנחה שאתם גדולים על התפקיד המוצע, גם אם זה בדיוק מה שאתם רוצים. במצבים כאלה, כדאי להנמיך מעט את הגדרות התפקיד ולהיזהר משמות מפוצצים שיגרמו למגייס לתהות מדוע בכלל שלחתם את קורות החיים שלכם.

כך מבצעים הנמכה אלגנטית לקורות החיים

 

2. “לעגל לטובה” ניסיון תעסוקתי קצר מדי

2012 לא היתה שנה מוצלחת במיוחד עבורכם? אם וקיפצתם בין שתיים שלוש עבודות ועכשיו יש בלאגן במסמך, כדאי שתדעו שזה קורה לטובים ביותר. הבעיה: חורים ענקיים בקורות החיים שצריך להסביר איכשהו.

 

אולי זה יעזור אם תדעו שלמעשה, בעולם הגיוס מקובל לציין את תקופות העבודה בשנים ולא בחודשים? זה מידע חשוב, מכיוון שכך תוכלו לפתור את הבעיה מבלי לקחת את זה קשה מדי. פשוט בחרו את המשרה הטובה והרלוונטית ביותר לניסיון שאתם צריכים ומתחו אותה על פני כל השנה. המטרה של סידור הפינה הזאת – לעזור לכם להגיע לראיון עבודה, שם תוכלו להסביר מה בדיוק עשיתם בשנת 2012.

עוד הסברים למצבים בעייתיים בקורות החיים

 

3. לכתוב מיומנויות נחוצות שאין לכם ולרוץ ללמוד אותן

השקר הבא מיועד בעיקר לאוטודידקטים שביניכם ורק במידה וחסר לכם רק כישור שמהווה חלק קטן מתוך הידע הנחוץ לתפקיד. ההזדמנות: נתקלתם במשרה מדהימה שאתם ממש רוצים להתקבל אליה. הבעיה: אתם עונים על כל הדרישות למעט אחת מדרישות החובה. למשל, רמה סבירה פלוס ב-HTML, או לחילופין, שליטה בפונקציה מסוימת ומסובכת להפליא באקסל. זה לא משהו שרחוק מכם שנות אור, אבל הפעם האחרונה שנגעתם בדברים האלה היתה לפני כמה שנים והמוח, איך לומר, מלא אבק.

אם ידוע לכם במאת האחוזים שיש לכם את יכולת הלמידה שתדביק לכם בזריזות את הפער בין המצוי לרצוי, לכו על זה. רק אל תשכחו שמדובר בלקיחת סיכון ושאתם חייבים לעמוד במילה שלכם. כמו כן, שימו לב שאתם לוקחים על עצמכם משימה שבוודאות תוכלו לעמוד בה ושאתם לא מפזרים הבטחות חסרות כיסוי שיביאו אתכם במבוכה בהמשך.

מאת: נטלי ריער, מנהלת תוכן – עבודה וקריירה ב-AllJobs

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן